Enzo Startet 18.September.2008 Del på Facebook Startet 18.September.2008 Vi er noen som skal ta oss en uke der neste høst , blir nok September og vi trenger en båt som har 5 doble lugarer , er det noen som har tips om båt om vi helst ikke vil over 50fot Vet ikke enda hvor vi skal reise ut fra men utleieselskapene har vel stortsett de samme båtene på de forskjellige plassene Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 18.September.2008 Del på Facebook Svart 18.September.2008 Hei, Jeg anbefaler http://www.meridijan.hr/index.php?p=articles&group=12 siden de også har performancecruisere. Det var de som hadde "sun flyer" i charter. Men vet ikke om de har noe med 5 lugarer. Tror nok du må finne en katamaran da. Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 18.September.2008 Del på Facebook Svart 18.September.2008 Her er en samleside der du kan søke på båttype: http://www.croatiayachtcharter.com/us/sail...in-croatia.php3 Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 18.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2008 Takk for linkene , vi vil nok helst ha noe som seiler bra men det ser ut som vi må mye opp i størrelse da om vi vil ha eget soverom til alle 5 parrene Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 18.September.2008 Del på Facebook Svart 18.September.2008 Hvis du smeller til med en lagoon 50 er jo den stor nok til å ha en tornado-jolle i daviterne. Det bør jo være en knallkombinasjon... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 18.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2008 Catamaran hmm det hadde jo vært morro men kommer man inn i havnene med de båtene ? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 18.September.2008 Del på Facebook Svart 18.September.2008 Det var mange katamaraner i alle de havnene som vi besøkte på øyene utenfor Split i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 18.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2008 Interessant , det kan jo være en idè med en katamaran ja. Vel det er notert i boka Sitér dette innlegget Link to post
ErnestMangnall Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Hei! Vi planlegger en uke seilferie i Kroatia i slutten av juni/begynnelsen av juli 2009. Vi er 4 voksne og 5 barn, og må leie med skipper. Regner med vi må ha 5 lugarer.(ca 50 fot?) Er det noen som har reist slik, og vet hva dette kommer på totalt? Det blir vel fort 40 000? Ser det er tips til linker, men lurer på om det er noen som faktisk har reist slik, og kan dele erfaringer? mvh Ernest Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=32416 Vi og fler fra forumet var der i sommer, se ovennenvnte tråd. Anbefales Og velkommen til baatplassen Sitér dette innlegget Link to post
ErnestMangnall Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Takk for det! Har ringt og holdt av en Cyclades 50.5. Noen som har erfaringer med den? Vi er 4 voksne og fem barn-(5-8 år) Ernest Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Hei Enzo, Katamaran er sikkert vel og bra, men det er ikke alltid lett å finne plass i havner. Det blir også en god del dyrere da man må betale mye mer for havneplass, typisk 70% påslag på en fra før veldig dyr havneleie. Du kan komme opp i 120 Euro ++ for "turist tax" og elektrisitet og vann. Se prisliste for ACI-marinaene her http://www.aci-club.hr/aci.htm Hvis dere satser på naturhavner er det noe annet. For min del ville jeg satset på en en-skrogs båt i størrelse 50 fot, og da er det mange å velge i, du får sjekke hva som finnes. Selv ville jeg selvsagt sett etter en Bavaria 49-51, og det finnes mange av dem til utleie. Men også de franske verftene har jo flere i denne klassen. Dessverre er det rullestor på de aller fleste utleiebåtene, men man kan sikkert få noe annet hvis man leter litt. Vi anbefale å seile ut fra Split-området, da er du midt i smørøyet med de flotteste landsbyene og øyene. Du kan seile nordover til Kornati-øyene og sørover til Hvar og Korcula. Med en 50-foter rekker du greit over begge deler. Dubrovnik ville jeg ha droppet, for mye turistmaskin. Siden jeg har hatt egen seilbåt i Kroatia (nå Hellas) i flere år er det en stund siden jeg har leid, men har leid en par ganger fra Kiriacoulis gjennom en norsk agent: Saltyseas.com. Var da strålende fornøyd, men det 5 år siden sist. Hvis du forstår litt tysk vil jeg anbefale følgende link: http://www.skippertipps.de/index2.htm Kjøp boken 808 Häfen und Buchten av ham, selv om tyskkunnskapene er skrale er den bygget opp med skisser og kart som gjør at det meste er selvforklarende. Billig og ypperlig til turplanlegging i tillegg til den aller beste guideboken for Kroatia. Har selv vært i Kroatia 9 ganger, til sammen 15 uker og seilt langs hele kysten så jeg har litt erfaring med steder i Kroatia, si i fra når dere har bestemt dere for utgangspunkt så kan jeg gi dere tips. Se forøvrig mine innlegg i tilsvarende tråd: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=32416 Sitér dette innlegget Link to post
ErnestMangnall Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Ett sp til. Leie av skipper? Vi må det. Er alle norske/skadinaviske? Noen som har erfaringer med det også? Ernest Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Ett sp til. Leie av skipper? Vi må det. Er alle norske/skadinaviske? Noen som har erfaringer med det også? Har ikke erfaring selv. Jeg vet der er mulig å få skandinavisk skipper, men det vanlige er at det er en som er lokal. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 3.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Vi har droppet katamaran , var vist dyrere å leie også. Har ikke bestilt noe enda da flybilletter for september 2009 ikke er lagt ut enda men det blir de vel snart Sitér dette innlegget Link to post
ErnestMangnall Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Har ikke erfaring selv. Jeg vet der er mulig å få skandinavisk skipper, men det vanlige er at det er en som er lokal. Den vi bestilte hadde skandinavisk skipper. Det bør vel gå greit, selv om det beste kanskje hadde vært å reist uten? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Den vi bestilte hadde skandinavisk skipper. Det bør vel gå greit, selv om det beste kanskje hadde vært å reist uten? Er du ikke sikker på å kunne håndtere en båt i den størrelsen selv, anbefales skipper. Været i Kroatia kan være kranglete, spesielt i nord. Av og til med meget sterke vinder f.eks. i forbindelse med tordenvær, så det er også greit å ha med en som kjenner forholdene godt. Et annet moment er at man med skipper kan slappe av mer og overlate mer til ham (hun?). Selv foretrekker jeg å være egen skipper, men det betyr at jeg tar ansvaret for båt og mannskap, navigasjon, setter meg inn i værforhold, havner, lokale bestemmelser etc. Nå er dette lystbetont for min del og jeg er vel litt kontrollfreak så jeg vil gjerne ha styringen selv, men alle er ikke like. Ser en del forskjeller fra land til land. Skandinaver bruker sjelden skipper mens f.eks. engelskmenn og amerikanere ofte gjør det - ikke fordi de ikke kan seile selv men fordi de øsnker det av bekvemmelighetsgrunner. Ofte har de da også en kokke/stuepike om bord. Det er ikke de minste båtene vi snakker om da... Nyrike russere eller polakker bruker heller ikke skipper selv om de absolutt burde ha gjort det...... Hvor skal dere seile fra? Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Snakk med Øystein på 7 seas. Han kan foreslå båter for deg, eller du kan finne en på nettet e.l. så klarer han sikkert å formidle den til samme pris som avertert på nett. Veldig hyggelig og redelig fyr. Hils fra meg :-) Bruk av norsk agent tar vekk risikoen ved å betale et stort forsudd ut av landet til noen man ikke kjenner.... Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
ErnestMangnall Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Vi planlegger å reise fra rundt Split. Har holdt av båten via sunyachting.no, virket som en ok side. Båten har 6 lugarer, noe som er topp når vi er 9 pluss skipper. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Godt valg. Ikke gå glipp av Hvar by og Korcula by. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Hvar Korcula Korcula Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Krimart Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Argh! Du kan da ikke påføre oss slike bilder nå i desember! Hevn: Polace på Mljet Slør gjennom Kornati Utsikt fra Cockpit på Hvar Skrivena Luka på Lastovo Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Snakk med Øystein på 7 seas...... Helt enig! Øystein er en topp kar, med de aller beste anbefalinger. Flere av mine kursdeltagere har leid båt via ham gjentatte ganger. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
ErnestMangnall Svart 5.Desember.2008 Del på Facebook Svart 5.Desember.2008 Da ble det en cyclades 50.5. Båten bygges nå, og skal være klar til påsken, så de fleste barnesykdommene bør vel være fikset til juli? Kom på ca 5000 euro inkl skipper og utvasking. Det var litt billigere enn de andre tilbudene vi så på. Ernest Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 5.Desember.2008 Del på Facebook Svart 5.Desember.2008 Godt valg. Ikke gå glipp av Hvar by og Korcula by. Veldig enig, men gå heller ikke glipp av Palmisana og Skradin Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.