NovaMalin Startet 19.September.2008 Link til dette innlegget Startet 19.September.2008 Send gjerne pm. Hvis noen vet om et laglig seilbåt til salgs tas konkrete tips i mot med takk. Vi skal bruke båten til regatta og tur. Ønsker oss: 29 - 34 fot 1980 eller nyere Relativt rask Soveplass for 2 store og 2 små uten å re opp salongen. Pris max 300 000.- etter pruting Helst ikke konstruert etter IOR Ønsker oss også følgende (hvilket evt. kan kompenseres med tilsvarende lav pris): God seilgarderobe, inkl. spinnaker Ikke gammel saltvannskjølt motor Rulleforstag Helst ikke lensetakler Helst brøkdelsrigg Ståhøyde under dekk (min. 184 cm i hvertfall ved byssa) Fromme ønsker: Blykjøl Rulleforstag Kjøleboks med agregat el. lign Cockpittelt Gummijolle VHF Kartplotter Epoxybehandlet VC17 Vindinstrumenter Autopilot Skinne for selvslående fokk Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
loffern Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Det er vel snart mulig å få en Comfortina 32 for den summen. Den skulle tilfredstille alle dine krav vil jeg tro... Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Du kan jo se på vår båt Sirius som er lagt ut for salg, det er nok ikke alle ønskene dine som kan oppfylles. Annonse her under kjøp og salg eller på finn kode : 14491950 Uten å drive for mye reklame kan du jo se på vår side om familieturer : Sirius. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
HaHa Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Hva med disse: Comfortina 32 Albin Nova Sigma 33 Hvis alder, brøkdelsrigg og selvslåer ikke er absolutte krav, ville jeg selv ha vurdert en Sagitta 35. Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Omega 30? Onkelen min hadde en slik. I lite vind seg den fra oss på bare storseilet (vi hadde Junker 26). Ser det er 4 stykker av dem til salgs på Finn. Kom standard med selvslåer så vidt jeg husker. Chrisitian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
NovaMalin Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Du kan jo se på vår båt Sirius som er lagt ut for salg, det er nok ikke alle ønskene dine som kan oppfylles.Annonse her under kjøp og salg eller på finn kode : 14491950 Uten å drive for mye reklame kan du jo se på vår side om familieturer : Sirius. Ole Er det noe fart i henne da? Hva har hun i lys? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Bitteliten Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 (redigert) første som slo meg var enten Albin eller Comfortina. Men MAXI kan sikkert også fungere bra. Skinne for selvslående fokk: om det er et krav vil nok utbudet av aktuelle båter minske. et litet utvalg fra Finn http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link En utfordring de med original motor har er at motorene ofte er små. feks 15 hk på en Nova er ikke stort sammenlignet med dagens krav. På 80 tallet var motoren å anse som hjelpemotor. I dag er den ofte hovedfremdriftsmiddel på en del seilbåter Redigert 21.September.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 23.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Da ble det en Albin Nova. Tror det blir bra! Skrev under kontrakt i dag, og satser på å hente henne til lørdag. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
baatsman Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Gratulerer, ALbin Nova er en fin båt. Blir spennende å se bilder, høre litt om utstyr ombord. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
McEwan Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Gratulerer med båt :) Var det 86' modellen som lå på Finn? Jeg er nede i dette segmentet selv, med akkurat de samme kriteriene, så dette var interessant. Ga du prisantydningen din? forsøkte du på andre båter? Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 24.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Det ble denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14876356 Kikka på en x99, twostar 36, omega 34, dehler 31 og en omega 30 før vi bestemte oss. Hadde egentlig bestemt oss for en omega 30, men selgeren ombestemte seg og ville ikke selge allikevel. Det er vi fornøyd med nå, for jeg tror dette er en meget bra båt. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Ben Sin Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Flott båt da gitt! Og masse utstyr av nyere dato. Blir spennende å høre hvordan seilbåtlivet blir. Sitér dette innlegget Link to post
McEwan Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Lurte litt på hvorfor den annonsen var satt passiv ja Jeg har forsåvidt aldri kjøpt båt før.... og er vel på litt dypt vann her - kan jeg spørre folket hvordan de tenker i forhold til feks en noen og åtti modell med original motor? priser man feks inn et eventuelt skifte og byr tilsvarende? synes det er vanskelig å se hva som er gode kjøp i disse tider.... Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Da vi vurderte en Maxi95 fra '81 med org. saltvannskjølt motor la jeg på 70' på prisen på den. Fordi jeg TROR at den ville ryke før jeg hadde kvittet meg med båten... Det er mange som nesten sverger til gamle saltvannskjølte motorer og da... Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Hei Sjekteeier! Gratulerer så mye med ny båt! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
NovaMalin Svart 24.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Takk for gratulasjoner! Fruen og jeg skal ha jomfruturen fra Drøbak til Tønsberg på lørdag. Vi gleder oss som unger! Nå gjelder det bare å skaffe seg båtplass da.... Jeg burde jo fått endret brukernavnet mitt nå som jeg ikke er sjekteier lenger. Noen som vet om det går an? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Ben Sin Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Kontrollpanel-endre nicknavn. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 24.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Takk! Da var det gjort...... Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
NovaMalin Svart 27.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Da er nyanskaffelsen trygt i havn. 10 - 15ms midt i mot fra Drøbak til Vallø. Kom ikke avgårde før ca 14.40. Det tok sin tid..... Gikk for motor da, så vi skulle rekke frem før det ble mørkt. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
GeirT Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Dere kommer til å kose dere glugg ihjel med den båten. men innen en sesong eller to vil dere ha en mer moderne båt, som har bedre bad/toalett og dør inn mot aktercabinen (been-there-done-that) Lykke til med seil tilværelsen... det er bare hel-max !!! Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Mulligan Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Det må jeg si. Det var mye og velutstyrt båt for pengene. Heftige seil. Stusset litt på Isomat, jeg trodde disse kom med Selden? Eller? Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Det er isomatmast på denne i hvertall. Mulig de byttet til Selden da produksjonen ble flyttet til Biancaverftet i Danmark? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Godværseileren Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Ja det var bra greier! Svært mye båt for pengene. Gratulerer med et godt kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 o en mycket bra konstruktör på Novan....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Her var det mye nytt ombord, det meste av pengesluk er byttet. Grattis med fin båt. Nova er en kjempebåt. Ps seilte mye Albin Sirius før. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.