KOB Svart 20.April.2004 Link til dette innlegget Svart 20.April.2004 Hvor lenge er Fritidsbåtskippersertfikatet gyldig??Da har ubegrenset gyldighet (skal ikke fornyes). Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Poseidon Svart 20.April.2004 Link til dette innlegget Svart 20.April.2004 Da har ubegrenset gyldighet (skal ikke fornyes). Basert på lang erfaring med Sjøfartsdirektoratet ville jeg ha føyd til et ord i den setningen: "Det har foreløpig ubegrenset gyldighet....." Saken er nemlig at vi har mange eksempler på at sertifikater med ubegrenset gyldighet allikevel ble ugyldige. Det gjelder f.eks alle høyere dekks- og maskinsertifikater tatt for noen få år siden. De hadde ubegrenset gyldighet inntil STCW95 "med et pennestrøk" gjorde dem ugyldige pr 1. februar 2002..... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Allan E Svart 24.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2004 Javel - da var det overstått, magefølelsen er bra så dette tror jeg gikk den rette veien. Kartet er rengjort for alle "liksomseilaser", blyant, passer og paralellforskyver ligger klar for sommerens turer. Både gleder å gruer litt, men for snille gutter går det bra, det har jeg lest her på båtplassen. Nå gjenstår det å legge siste hånd på båtpussen så kan det hende at den er på vannet til tirsdag. God båtsommer til alle sammen!! Sitér dette innlegget Link to post
Nadheim Svart 26.April.2004 Link til dette innlegget Svart 26.April.2004 Hvor kan man ta Fritidsbåtskippereksamen (teorien) som privatist? Jeg har gjennomgått pensum på egenhånd, men har ikke tatt eksamen. Er det noen her som har tatt eksamen uten å gå kurs? Sitér dette innlegget Link to post
Pontius Svart 26.April.2004 Link til dette innlegget Svart 26.April.2004 Hvor kan man ta Fritidsbåtskippereksamen (teorien) som privatist? Jeg har gjennomgått pensum på egenhånd, men har ikke tatt eksamen. Er det noen her som har tatt eksamen uten å gå kurs? NKI eller NKS har kurset, kanskje de kan hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 26.April.2004 Link til dette innlegget Svart 26.April.2004 Hei, Jeg snakket forleden med en som hadde tatt teorien pr korrespondanse. Hvordan han går frem for å få tatt eksamen vet jeg ikke. Men grunnen til at han henvendte seg til meg var at han måtte gjennomgå et praktisk instrumentkurs som supplement til det han fikk gjort via brevkurset. Av egen erfaring vet jeg at det er nokså omfattende å bli godkjent for å drive undervisning til Fritidsbåtskipper. Man forlanger grundig dokumentasjon på lærerkvalifikasjoner, på tilgjengelig utstyr til bruk i undervisningen (kompass, kommunikasjon, nødutstyr, etc, etc) og fremfor alt må man legge frem et kvalitetssikringssystem som dekker kravene fra Sjøfartsdirektoratet. Forskriftene inneholder forresten diverse opplysninger om dette, der står også noe om "lærerstyrt undervisning" - om det muligens kan brukes imot deg som ønsker å gå opp som privatist? Lykke til! mvh Poseidon (Godkjent båtskole for Fritidsbåtskipper, VHF og Båtførerbeviset) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 26.April.2004 Link til dette innlegget Svart 26.April.2004 Hei Snuser litt på dette selv. Fant endel info på denne linken: http://www.hordaland-f.kommune.no/bmv/Kurs...itidskipper.doc M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Allan E Svart 5.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 :wink: :smiley: Da var det over og alt gikk bra! Fikk beskjeden nå i kveld! :flag: Så nå er det å få sjødyktig fortere enn svint. Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 5.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 Gratulerer, sikkert en god følelse å ha greid dette. GOD SOMMER Sitér dette innlegget Link to post
Trond M. Svart 5.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 Vel overstått Navigare necesse est ! Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 5.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 God følelse, ikke sant? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.