Jump to content

Utstyr til trykkprøving av kjølevann system

Sabrina

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en formening om at det finnes en type håndpumpe og radiatorlokk adapter for å trykksette kjølevannsystemet. Vet noen hvor jeg kan få kjøpt slikt testutstyr?

Kjølevannet forsvinner jevnt og trutt, og det går heldigvis ikke inn i motoren.  Ser heller ikke lekkasjer innvendig, så jeg misstenker kjølesløyfen under båten.  

Kan kan kjølevannet finne veien ut eksosslangen gjennom en sprekk i eksosmanifolden på en Sabb 2H?

I alle fall er det et stort mysterium i øyeblikket.

Mvh

sabrina

Et enkelt testutstyr lages enkelt av en sykkelslange. Kutt slangen og tre denne nedover stussen for påfyllingslokket. Festes med strips eller hyssing. Den andre enden blindes ved at slangen brettes og klemmes mellom to trestykker som holdes sammen med en skrue eller to. Slangen pumpes opp med en vanlig sykkelpumpe. Er der lekkasje vil slangen slakne. Overløpsrøret som vanligvis er ansluttet ved stussen for trykklokket må selvsagt blindes.

Dersom du ønsker proffutstyr kan du prøve denne :  http://193.216.9.226/

velg K og bla til kjølesystemtester.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...