peterka Startet 21.September.2008 Link til dette innlegget Startet 21.September.2008 Kan nokon sei meg kvifor det er så mange som er imot Uttern D55? Er båten dårleg? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Jeghar hatt en slik båt i 2 sesonger. Ikke en dårlig båt - men det finnes så mange som er bedre mener jeg Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Har det vært noen meningsmålinger på dette mon tro? Hvordan kan et slikt spørsmål besvares? Sitér dette innlegget Link to post
Shetlender Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 (redigert) Jeg har hatt en slik båt 1 år. Og det er en fin båt. Men det er noen ting som eg mener de burde utbedre. Feks: 1. Luken til kalesjen er festet med små skruer til glassfiberen. (Jeg byttet disse med skrue, skive og låsemutter) 2. Plassering av koppholdere er idiotisk 3. Lanternen måtte jeg bytte 2 ganger i løpet av 1 sesong pga den ikke kom opp. 4. Luken i dørken har en dårlig låsemekanisme. mvh André Redigert 21.September.2008 av mofasa (see edit history) Sitér dette innlegget Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007 Sjark, 1982 Modell, 33 Fot = 2017 - Link to post
peterka Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Kva for er bedre til den prisen? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Å - det er en lang diskusjon Jeg ville sett på Askeladden eller Yamarin. Eller kanskje også Finmaster. Deres 6100 ble kåret til Motorboat of the Year av MBM i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Dei båtene du nemner virker for meg har ein anna prisklasse? Får vell ikkje desse båtene til 250.000 ink henger? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Litt klysete sagt men "like everything else in life you get what you pay for". Det er en grunn til at Uttern er billige. Om du vil ha en båt med tynt skrog, som sladder i svinger som slår i motsjø, der alle skruer løsner etter en tid og som er 18 fot fordi baugen har et nebb like langt som halve dekket - så er får du en båt som du kommer til å trives med. Båtkjøp handler om å kjøpe det man liker. Mange liker D55. Jeg kjøper ikke en slik båt igjen. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Om du vil ha en båt med tynt skrog, som sladder i svinger som slår i motsjø, der alle skruer løsner etter en tid og som er 18 fot fordi baugen har et nebb like langt som halve dekket - så er får du en båt som du kommer til å trives med. Ja, dette var ikke noe god P.R. for Uttern d 55 `Bitteliten`, men syntes du tok vel hardt i m.h.t. bauen som var like langt som halve dekket. Ser det ligger 8 stk. Uttern D55 m/forskjellige motoralternativer hos en større forhandler, som syntes å være vanskelig å få solgt. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Som det blir uttalt her så kommer det ann på hva du samenligner med, og ikke minst hva en som kjøper forventer seg av den aktuelle båt. Samenligner en med en båt som i utgangspunktet er dyrere så vil som regel den billigste fallle igjennom. Kanskje er det lurere å kjøpe en noe eldre båt av en annen type for å få akkurat det en vil ha enn å kjøpe en helt ny og bare bli mellomfornøyd. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
peterka Svart 22.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Men kva kan eg forvente til kr. 250.000 ink henger? Eg synnes dette er max eg vil betale for ein båt som eg skal bruke i indre Sogn. Eg veit ikkje kor dere bruker båten, men er det på sørlandet eller østlandet så vil nok bruksområde bli noko større. Eg skal bruke båten til å forflytte min familie over sognfjorden og bade på den andre siden. Cruise innover fjorden og slappe av. Det at eg ønsker soveplass er viss mine barn blir lei så kan eg putte dei inn der så dei kan slappe av med nintendo feks. Ellers blir det kanskje litt fisking. Tvilsomt at eg kommer til å kjøre så langt at eg må overnatte. Eg er litt perfeksjonist og er litt bekymret for dette blå skroget som lett får riper. Nokon seier til meg at det ikkje er noko forskjell mellom kvitt og blått, men det vises meir på blått. Ønsker innspill og eg må nytte sjansen no da prisene er sterkt redusert :) Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 22.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Eg har nettopp testet Uttern D55 av ein nabo. Den virker grei, men det var ikkje så god plass inne i båten. Når eg testet båten i bølgene som båten laget sjølv så slo den litt i vatnet, men kva kan eg forvente til kr. 250.000? Kunne ønsket å få nokon gode innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 (redigert) Forelsår at du googler litt og ser etter tester av båter i samme størrelse. merker du feks kan vurdere er Askeladden, AMT, Yamarin, Finmaster, Bella. Vet ikke hva mer du forventer å få ut av et forum enn råd og tips. Det er ingen andre enn du som kan bestemme hva du liker. Om du er perfeksjonist er mitt klare råd at du bør finne deg noe annet enn Uttern. Redigert 22.September.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 22.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Kanskje eg skal satse desse 250.000 på børsen da børsen er utruleg billig for tiden. Så har eg kanskje masse penger til båt i april? Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Nja Tror jeg ville sittet på gjerdet litt til... Sitér dette innlegget Link to post
Kjeller Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 Jeg har nå vært eier av en Uttern d55 i en sesong. Synes det er mye båt for pengene og et godt design. Noe dårlig skrueinnfestinger og takluken som av ukjent grunn lekker litt i de værste regnbyger, er små ting som trekker litt ned. Ellers vil jeg sterkt anbefale båten:fishing: Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 Hvorfor er det ingen som nevner Hydromarin? Koster mindre enn Yamarin, men har mer utstyr og er nesten identiske. Samme fabrikat på mange deler bla vinduer... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Fanafjord Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 Jeg må virkelig si at dette er en altfor tam diskusjon. Alt for få følelser i sving. Ingen ekte begeistring, ingen utpreget hat. Seilbåteiere som diskuterer Bavariabåter og slikt pleie å være så mye mer engasjert. Er du i en Seilbåttråd og trenger du bare å si "Bavaria" og så har du hundre innlegg med drapstrusler og korstog. Motorbåteiere er så mye mer avbalansert, kald i følelser for sine båter. Må bare konkludere at "Uttern" er ikke helt det samme som "Bavaria". Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Kjetil1 Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Kanskje motorbåtfolk ikke har et så ekstremt stort behov for å uttrykke at sin båt, eller båter man har hatt eller vil ha, er den eneste beste . Og dermed kun er saklig og fornuftig i sine svar. Mens "pinne-opp-av-gulvet" kapteiner er mye mer engasjerte ... Kanskje de har vært for mye ute i sterk vind... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
LarX Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 diskusjonen er tam fordi det er snakk om en dønn vanlig uinteressant båt. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 .. en dønn vanlig uinteressant båt Det er jo det ca halvparten av seilere sier om Bavaria. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
pettsor Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Merkelig....jeg har hatt mange båter og Uttern D55 har alt som trengs for en landstedbåt.....riper i skroget javel ??? Ikke noe problem å bli kvitt med Abralon. Båten er j...driftsikker og plyer sjøen godt. Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Det er jo det ca halvparten av seilere sier om Bavaria. Hæ......Ikke gjør også denne tråden til en hetsegreie mot Bavaria. Janteloven er sterk. På ti år har salget av Bavarier tidoblet seg. Neppe pga at de er uinteressante. Det samme kan neppe sies om Uttern. Kom med noe interessant /nytt/spennende rundt denne båten så tipper jeg debatten løftes. PS har selv ikke Bavaria eller Uttern.............. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Tror nok Uttern D55 har fått et noe ufortjent rykte. Svenskbygde båter har av uvisse årsaker aldri slått helt an i Norge hva det enn kan komme av? Har selv en Ryds, som ikke er av de best utstyrte båter på markedet, men når det gjelder sammenskruing/soliditet (skrangling er fraværende) kan den absolutt anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 VW bobla solgte også godt... Var vel ikke noe vakkert råskinn den da? Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.