klugg Startet 21.September.2008 Link til dette innlegget Startet 21.September.2008 Har en jobb å gjøre, så på vei opp i høst må jeg ta av roret. Her er bilde av hjertestokken. Hvordan løsner jeg denne? Er de to ringene som muttere som er dradd til mot hverandre? Kyrre Sitér dette innlegget Link to post
klugg Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Våger å flytte denne opp, i håp om å ha en strategi når jeg henger i krana. :) Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Send en epost eller ring til Wasayachts: http://www.wasayachts.se/contact/ Hvorfor skal du ta av roret? Sitér dette innlegget Link to post
klugg Svart 26.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Det er endel slark, samt en liten lekkasje i nedre innstøping av røret. Det pipler meget lite inn, men det fyller seg med vann i den sprekken der det er delaminert. Jeg lurer på om jeg må fjerne alle 4 skott som tilstøter gjennomføringsrøret, og plaste innfestningen på nytt. Eller kanskje jeg kan angripe lekkasjen utenfra? Kyrre Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Med fare for å virke bastant. Det der er ikke en delaminering. Det er en skade som må repareres. Sitér dette innlegget Link to post
klugg Svart 26.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Takk for innspill. :) Kan du være så snill og gi meg det du mener inn med teskje? Min tanke var at plasten har løsnet fra treverket pga fuktighet som trekker inn i treverket nedenfra pga en lekkasje ved skroggjennomføringen. Dermed kaller jeg det en delaminering, men det er kanskje upresist. Hva mener du når du sier det er en skade? Kyrre Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Sprekken i den tverrgående avstivningen kan skyldes en skade. Se http://www.maxifenix.com/bild/byta%20roderlager.pdf hvor man har byttet rorlagre og rorhylserør på en Maxi Fenix. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2008 Det ser ut for meg som om den stiveren er belastet til brudd. Kan være mange grunner, men den mest sannsynlige er råte i det innlaminerte treverket. Kommer det vann ut er kjernen ødelagt og må byttes. Jeg ville slipt ut hele greia og bygd det opp igjen. Jeg har ikke detaljkunnskap om båten din, men jeg tror det sitter en krave inne i de to ringene på toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.