Jump to content

Frustrasjon; Hva er det med mange Princess-eiere?

ET

Recommended Posts

det må jeg selvsagt være enig i . men det jeg mente var at man trenger vel ikke snu seg og se om man lager store bølger, selv om man sitter på flyen. . det vet man . er det da litt sjø i tillegg , trenger man ikke ta så mye hensyn som hvis det er blikk . men man aner nogenlunde hvor store "surfebølger" man til enhver tid lager. mener jeg :-)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Nå som kardemommeloven ikke lengre virker på sjøen, får hver og en sørge for at båten er klar for tsunamier... :diving:

...og derfor har jeg 1 stk nødblusspistol, med 1 stk hvitt bluss liggende klart til avfyring rett ved siden av konsollen på snekka mi. Har opplevd det samme, med både kona og dattera, mat, glass, kikkert på dørken etter en særdeles dårlig passering av en cabincruiser i Oslofjorden.

Neste gang fyrer jeg av -enten over, ved siden av, eller rett inn i akterdekket på den :crazy::discuss::headbang: som truer de jeg er glad i. :boxing:

Skulle likt å ta med meg noen av disse "lystbåtskipperne" en tur på jobben en mnd, så hadde dem lært om å oppføre seg til sjøs... :smash:

I tillegg er jeg helt for Båtfører-lappen, men det burde vært mye mer fokus på sjømannskap og folkeskikk på disse kursene. Har selv hatt "lappen" i snart 17 år, og har skal sende både kona og dattera på kurs. Bikkja er fritatt, derimot... :sailing:

Medlem av *Walter_S Fanklubb*

________________________________________________________________________________

1992: Båtførerbevis - 2008:Fagbrevet i Matrosfaget -Tiden går...

He he.. kanskje jeg burde holdt meg til badekaret... :diving:

Neida, fra spøk til revolver, så var det et lite "frustrasjonsutbrudd", med tanke på hva emnet stod for. Ahhh, føler meg så mye bedre nå. :lol:

Medlem av *Walter_S Fanklubb*

________________________________________________________________________________

1992: Båtførerbevis - 2008:Fagbrevet i Matrosfaget -Tiden går...

Er det 4 meter sjø så teller ikke vår hekksjø så veldig mye for energien fra de tas opp av de andre bølgene.

Det er noe som forteller meg at de som åpenbart har så store problemer med andres hekkbølger bør holde seg laaaangt unna fire meter høye bølger! Og kanskje burde man også vurdere å la de fleste blomsterpottene, det fine porselenet og krystallvasene bli hjemme, eller bare droppe dreggen i Sandspollen i april og bli der til fuglene trekker sydover?:rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg har aldri forstått de som har potteplanter og pyntefigurer i båten. Er ikke de ute i sjø?

Her er et bilde av vår hekksjø i 22 knop i litt småkvapsete sjø - bildet er tatt i det vi vel kan kalle en smule åpent farvann. 5-6 nm på utsiden av Smørgen - hva som er nærmest på Vest siden vet jeg ikke eksakt - men det er et kvarter av fjorten dager med hav. Er vel Sørlandskysten som er neste

hekksjoe_28.jpg

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Den Onkel båten hadde fått påtale på K16 fra meg :nono: Med mindre de har på blålys har de ingen rett til å bryte reglene. Og har de blålys skal det fortsatt tas hensyn så sant ikke det er liv om å gjøre

Princess er nok ikke noe for oss. Leste testen på P50'en i MBY - den var ikke overbevisende.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Med mindre de har på blålys har de ingen rett til å bryte reglene.

Og med henvisning til hva gir bruk av blålys dem rett til å bryte noen regler? :confused:

En herværende jurist har om dette uttalt; Sjøveisreglene forbyr bruk av blinkende lys og bruk av blålys er derfor faktisk ikke tillatt. Det finnes heller ingen bestemmelse om at andre sjøfarende skal gi "fri passasje" til fartøy som fører blålys. Men det går selvsagt an å gi plass, rent frivillig, i respekt for hva det er det ulovlig lys-førende fartøy er involvert i.

Mulig han bare mente å ironisere, men også mulig at han faktisk mener det han skrev? :rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...