olpi Startet 22.September.2008 Link til dette innlegget Startet 22.September.2008 (redigert) Anlegget har blitt produsert i tørrdokken på FMV området. Garsjeanlegget stikker ca 6.5 meter under vann så det gjelder å finne rett trasê- Det skal fraktes i flere deler.... Står på Gressviksiden og tar masse bilder. Setter bare inn noen av dem her for å vise hvordan det foregikk. De røde blåsene er den forhåndsmerkede ruten de må følge for å unngå å grunnstøte. Redigert 22.September.2008 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 22.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 HER står det litt mer om prosjektet for de som er interessert... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Været i Oslofjorden i kveld er perfekt til et slikt slep vil jeg tro. Lurer på når de passerer Drøbak. her må jeg ut å ta en masse bilder. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Jens_P Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Kikket på AIS-siden http://ais3.siitech.net/VTSLite/AView.aspx De er syd-vest av Hankø med kurs for Rauer. Fart er omkring 2,5 knop. ca 23nm til Filtvet, 29nm til Drøbak. Filtvet om ca 9 timer, Drøbak om 11? Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Larspo Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Første jeg tenkte når jeg leste "undervannsgarasje". Hva bruker man det til? Ubåter? Litt nedtur å finne ut at det var en undervannsparkeringsplass for biler. Første tanke ved: "estimert levetid på 300 år": Dette er ikke noe som noen politikere har hatt fingrene i. Her ser vi maks 4 år framover. Private? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Hei. Imorgen går vi fra Holmsbu der vi nå ligger og til Oscarsborg. Men skal vi få sett slepet, må de nok få mye motstrøm og vi stå opp grytidlig. Men det hadde vært artig å få sett det og tatt noen bilder. Men vi blir nok noen timer for sent ute. Vi er på tur, og står ikke opp før vi våkner, - om det er kl 8 eller 11. Får nøye meg med å følge AIS signalene på plotteren. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Forventet ETA Oslo ca 1600, passerer velDrøbak imorgen tidlig en gang Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Lars H. Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Hei. For interesserte, tok jeg forresten noen bilder da Balder var på vei sydover med et digert kranslep på innsiden av Rauer da vi var på vei hjem fra ferie 1. september i år. Lars H. pt. Holmsbu Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Fine bilder! Krana heter Taklift og er hjemmehørende i Brevik Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Windy37GM Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Den gjorde en jobb på Jarlsø heromdagen. Løftet på plass en ny bro! mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bonus Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Taklift er veldig ofte i Moss og løfter for Subseakabelfabrikken til Aker Kværner. Ligger her idag. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Noen som har sett noe mere til dette slepet? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 se på ais-linken som ble lagt ut i går. Slepet ser ut til å være nær ved Nesodden, for halvannen time siden. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Jawik Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Ypperlig krane til å avmastre båter. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Gullfisk Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Skulle kanskje hatt en egen tråd, men er det noen som vet hvordan slike slepebåter ser ut i bunn? tenker på fremdrift- og styressystemet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 her Gullfisk har du masse tegninger på eldre tug's http://www.tugboatlars.se/Ritning.htm men dom kan oxo se ut så her Voit-Schneider propeller o sist en annen bra film om vridbare anlegg Azipods Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
goggen Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 (redigert) Fra Nettavisen: Her kommer riking-garasjene Redigert 23.September.2008 av goggen (see edit history) Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Noen som har sett noe mere til dette slepet? Slepet ligger nå til kai på Filipstad, begynner inndokking i morgen tidlig, men neste slep går fra Plank City antakeligvis Lørdag. Dette blir 80 meter lenger Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Og passerer Drøbak/Storsand ca. kl. ???... mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Og passerer Drøbak/Storsand ca. kl. ???... mvh Astor Hei Astor og takk for sist. Det er ikke godt å si, men det er forventet avgang Lørdag morgen/formiddag, vi brukte nøyaktig 24 timer fra vi var ute av dokka til vi passerte Dyna med den første.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
olpi Svart 23.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Skal prøve å følge med på når de drar fra FMV området. (lover ikke at jeg får der med meg) HER KAN DERE LESE MER OM PROSJEKTET Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Neste slep gikk i går søndag ca kl 1230. Fikk det desverre ikke med meg. Bergnet tid er vel ett døgn så det er nok innerst i fjorden nå snart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.