hei sveis Startet 22.September.2008 Del på Facebook Startet 22.September.2008 Har en Marex 23 DC med VP AQ 175 og 280 drev.Lurer på om noen vet hvilken størrelse på propell som var orginalt fra båten var ny.Nå sitter det på en 15x15 R propell,mangler ca 400-500 omdr.på anbefalt maksturtall. Noen som vet hva R på propellen står for? Synes båten er litt treig å få i plan med 4-5 voksne personer. Er det muligens motoren som begynner å bli slitt eller skal jeg prøve å gå ned litt på propellstigning ? Diameter ? Motoren er en 1983 modell,3,8 l, V6. Fint om noen kan hjelpe! Sitér dette innlegget Link to post
hei sveis Svart 24.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2008 Noen som vet noe lurt eller? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 24.September.2008 Del på Facebook Svart 24.September.2008 som eg sa på forrige tråd du starta før den blei låst så sku 1" ned i stigning gjer susen. aner ikkje original stigning. og ja klart den begynner å bli slitt.. er nå noen år gammel den der. R står antagelig for right. altså høgreroterende. Sitér dette innlegget Link to post
hei sveis Svart 25.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2008 Takker for svar,ser ut som det er litt dårlig med propeller å få i størrelse 15X14,får sjekke litt videre om jeg finner noen.Diameter på propellen er vel best å prøve å ha 15 tommer, etter hva jeg har lest. Skulle bare vært artig å visst om 15X15 som sitter på nå var orginalstørrelse på dette oppsettet ! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 tja om 15" stigning er minste på 15" diameter så går det nå godt an å gå ned på diameteren og opp på stigning. med 14"+ diameter vil du igjen komme midt oppi skalaen og finner nok propellen som passer. problemet da er at det blir vel litt prøving ... Sitér dette innlegget Link to post
hei sveis Svart 25.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2008 OK,får sjekke å fundere litt,har jo god tid frem til våren! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.