Jump to content

trådløs fjernkontroll til Quick vinsjer OG baugpropell?

Ulv I

Recommended Posts

Hei,

Er det noen som vet om det finnes en trådløs fjernkontroll som kan styre begge mine quick vinsjer OG quick baugpropellen min?

Skulle gjerne hatt dette trådløst.

Grunnen til det er at det er strøm i elva der jeg ligger, så om jeg skal ut med båten alene og løsner fortøyningene foran først, så drar nesa oppover med strømmen..

Løsner jeg bak først drar bakenden oppover med strømmen.. og jeg har vanskelig for å være både bak og foran og i tillegg styre båten ut :)

Noen som har forslag til slike fjernkontroller?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Hei,

Det finnes mange leverandører på dette. Det en bør merke seg er at engbo fjernkontrollen har toveiskommunikasjon mellom fjernkontroll og mottakerboksene. Noe å tenke på i en feilsituasjon. I tillegg programmeres mottakerboksene slik at de passer til forskjellige leverandørers utstyr. Kjøpte selv noe leamikk fra lewmar selv, her måtte jeg inn med eksterne reller for å få logikken til å bli rett. Senere viste det seg at ved lav batterispenning interfererte signalene slik at winchen begyndte å gå ved forsøk på å kjør baupropell. Veldig kjedelig. Til slutt kan det nevnes at Engbo også har batterimonitorering på sin fjernkontroll slik at dette ikke kan skje.

Man får det man betaler for her.

Lykke til

Takker for svarene.. :) jeg vil gjerne ha noe som fungerer sikkert og greit. Vil ikke til med noe ekstra rele og styr og stell.

Betaler heller litt ekstra for å få noe som virker hver gang.

Jeg støtter JRK i tanken hans, for det hendte at engbo vinsjen på den gamle båten vred seg kilte seg i platformrulla, da stoppet vinsjen automatisk og det kom noen pip i fjernkontrollen. Da skjønte jeg at det var noe galt og gikk for å rette på det i stedenfor å bare prøve å kjøre på nytt.

Det høres ut som jeg må ta en telefon til Seatronic å høre litt med de vedr. sidepower kontrollen. hadde vært greit å hatt det samlet på en kontroll. :)

Om jeg ender opp med en kontroll for vinsjene, og en kontroll for baugpropellen, so be it.. kan leve med det, men skal ta en telefon..

Nå har jeg i hvertfall fått noen tips :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Har aldrig hatt problem med fjernkontrol fra Quick eller Sidepower. Den fra Quick har gammeldags rele og dem passer til alle produkter på markeden uten kannskje Engbo som liker å gjøre tingene anderless. Fjernkontrol fra SidePower har elektronisk boks og er samme produsent av den og den nye som Engbo bruker i dag (kun annet klistermerke på den) men prisen er 20% lavere. Dette kontrol har jeg aldrig hatt problem med på grunn av lav spenning. Baugpropeller/ankervinsjer fra Lewmar, Lofran, SidePower, Quick, MaxPower o.fl trenger kun + inn på rele til aktivering mens mange av Engbo sine produkter har rare løsninger men på grunn av den nye fjernkontrollen dem har i butikker i dag kan man tænke at dem er på vei i samme retning og dem andre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...