Jump to content

Ny ulykke med Taxibåt/rettsak

Amorosa

Recommended Posts

Bilde fra dagens grunnstøting

Bilde

Plassen for denne grunnstøting er nesten nøyaktig samme plass som sist, men da på andre siden av holmen.

Dette kan vel ikke akkurat kalles grunnstøting, mesteparten av båten står jo på tørt land.

Hadde føreren tatt seg en :smiley::lol: :lol: eller?

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Dette kan vel ikke akkurat kalles grunnstøting, mesteparten av båten står jo på tørt land.

Hadde føreren tatt seg en :smiley::lol: :lol: eller?

Kan jammen prise seg lykkelig for at han ikke traff 10 m om styrbord.  Da tror jeg det hadde gått liv tapt.  Å treffe sjøboden med den tilsynelatende høye farten hadde ikke vært greit.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

"Politiet vet fortsatt ikke hvem som førte båten under søndagens ulykke. båten var nemlig forlatt da den første patruljen kom til stedet. Søndag ettermiddag hadde politiet fremdeles ikke kommet i kontakt med eieren av båten."

Dette kan kanskje tyde på at sjåføren ikke ønsket å ta promilletest.. eller?

"Politiet vet fortsatt ikke hvem som førte båten under søndagens ulykke. båten var nemlig forlatt da den første patruljen kom til stedet. Søndag ettermiddag hadde politiet fremdeles ikke kommet i kontakt med eieren av båten."

Dette kan kanskje tyde på at sjåføren ikke ønsket å ta promilletest.. eller?

Det var min første tanke også, men vi får vente og se.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Hadde føreren tatt seg en :drink: :drink: :drink: eller?

Noen ganger, når båter står på grunn på "rare" steder så er de kjørt på land med vilje, etter den opprinnelige grunnstøtingen, for å hindre at de synker. (Se tauet som hindrer den i å seile ut igjen)  Men dette så ikke ut som et naturlig sted å gjøre det. Har den dratt med seg litt av brygga også ?

Gerhard

Noen ganger, når båter står på grunn på "rare" steder så er de kjørt på land med vilje, etter den opprinnelige grunnstøtingen, for å hindre at de synker. (Se tauet som hindrer den i å seile ut igjen)Men dette så ikke ut som et naturlig sted å gjøre det. Har den dratt med seg litt av brygga også ?

Det kommer til å bli spennende å høre forklaringen hans/hennes, spessielt hvorfor han/hun har fortøyd båten. Finnes det ikke en strand eller en sterk brygge han/hun kunne fortøyd til i nærheten? Jeg synes at dette ser mer ut som en panikk besluttning enn en veloverveid handling.  :drink:

Vel, vel, venter spent på forklaringen! Skulle også ha likt å vite hvem som førte båten, slik at ikke jeg setter fot ombord en båt som han/hun skal føre. :drink:

Denne karen kjører nok vanlig Taxi i bil om vinteren, og skulle nok hente passasjerene ved døren som han pleier  :yesnod:

Bunnstoffskraping?  :smiley:

Jeg vil ikke kjøres noe sted med denne karen/dama.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Glad det ikke er meg! :yesnod:

Hadde vært j..lig surt å se bildene publisert og omtalt i media på denne måten!

Foreløpig virker det som det er få som vet bakgrunnen for hva virkelig som har skjedd!

River i sjela å se en flott båt på denne måten, håper  at det ikke ble personskade!

Uten å være "snusfornuftig" vil jeg minne om at teknisk svikt tidligere vært årsak til ulykker!

:smiley:

Er fører savnet eller bare ikke meldt seg?

Er det noen båter fra øya som er borte?

Han kan vel ikke ha svømt de ca 300 meterne med en vann temp på 7 grader?

Fører av båten er borte. Ulykken skjedde ca 03.00 og politiet var der kl 06.00. Båten var da tom.

Eier av båten er prøvd kontaktet men ingen svar.

Linken til FB er nå oppdatert http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/forside.

Hei.

Plassen ligger 500 m fra der han har båten "parkert" og burde være kjent som i sin egen bukselomme akkurat her.

ja ja, man skall ikke spekulere det kan ju vare precis vad som helst, styrning som 'hengt seg'

eller noe annet !

Huvudsaken er ju att han klare seg, o det verkar han ju ha gjort!

S/Y Gunga Din

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...