alfb Startet 23.September.2008 Link til dette innlegget Startet 23.September.2008 Ser på ny og større kartplotter, da jeg syntes det blir for mye zoom inn og ut under ferdsel med den gamle. Ser på www.seatronic.no at de har såkalte kontrollbokser sammen med vanlig flatskjerm. Jeg tenker isåfall også å kjøre radaren via denne. I tillegg kan den jo også brukes som tv/dvd. Er det noen som har erfaring med disse? Positive og negative svar mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 (redigert) Jeg ville heller satset på em liten Asus 12V PC du får dem jo for under kr 2000. Instaler SeaPro 3000 og du har et kjempesystem. Redigert 24.September.2008 av BMP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 24.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Jeg ville heller satset på em liten Asus 12V PC du får dem jo for under kr 2000. Instaler SeaPro 3000 og du har et kjempesystem. Jeg har også vært inne på den tanken. Er det noen som har erfaring med Asus EEE mini pc? hørte den siste versjon, 901, skulle være mulig og oppgradere til 2gb ram. Noen som har prøvd den sammen med kartprogram?? Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Har nettopp installert SeaPro3000 på min eee900. Har ikke fått testet mye, men virker bra så langt, eneste ankepunktet er at skjermen ikke er kjempegod i sterkt sollys...men det er jo et vanlig problem for bærbare TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Sebaldus Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 EEE kan jo også brukes med ekstern skjerm. Prisene på LCD-skjermer er jo rast slik at du får en ok skjerm til 1500. Asus kommer jo også med en stasjonær EEE ved navn EEE Box. Denne har riktignok bevegelige deler i form av harddisk men burde jo likevel egne seg ypperlig i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 (redigert) Er en test på pc til båt som kan leses i Båtliv. Ikke akkurat direkte billig. Redigert 26.September.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Inni en kontollboks er det ofte en liten PC som er akkurat stor nok til å kjøre plotterprogram og vise radar. Jeg har vurdert et par kontrollbokser, men kommet til at dersom dette er en aktuell løsning så blir det PC hvor jeg står friere med valg av programvare og kan se på film dersom jeg har behov for slikt tidsfordriv. For tiden er det PC med en liten radar og programvare fra Nobeltech som frister litt. PC er og blir så nyttig med hensyn til å hente værfaks og GRIB-filer at dette er noe jeg vil ha i båten uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.