Jump to content

kartplotter vs kontrollboks m/ flatskjerm

alfb

Recommended Posts

Ser på ny og større kartplotter, da jeg syntes det blir for mye zoom inn og ut under ferdsel med den gamle. Ser på www.seatronic.no at de har såkalte kontrollbokser sammen med vanlig flatskjerm. Jeg tenker isåfall også å kjøre radaren via denne. I tillegg kan den jo også brukes som tv/dvd. Er det noen som har erfaring med disse? Positive og negative svar mottas med takk :flag:

Inni en kontollboks er det ofte en liten PC som er akkurat stor nok til å kjøre plotterprogram og vise radar. Jeg har vurdert et par kontrollbokser, men kommet til at dersom dette er en aktuell løsning så blir det PC hvor jeg står friere med valg av programvare og kan se på film dersom jeg har behov for slikt tidsfordriv. For tiden er det PC med en liten radar og programvare fra Nobeltech som frister litt.

PC er og blir så nyttig med hensyn til å hente værfaks og GRIB-filer at dette er noe jeg vil ha i båten uansett.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...