Frifødt Startet 24.September.2008 Link til dette innlegget Startet 24.September.2008 Har en stund gått rundt med tanker om en båt i hodet. En båt om jeg har lyst til å få lagd, men dessvere er jeg en elendig tegner. Har tenkt å prøve å få et annbud på byggingen av selve skråget, men da trenger jeg noen greie tegninger av båten. Det jeg derfor lurer veldig på om det er noen av dere der ute som har kjenskap, eller hvet om noen som kan hjelpe meg med å fabrikere/designe noen slike tegninger? Og helst da noen som holder til på vestlandet (Aller helst Florø området, men inget krav.). På forhånd takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 (redigert) Jeg jobber som produktutvikler med teknisk tegning, og har bred erfaring med CAD-systemer som Solid Works, Pro Engineer, Solid Edge og Inventor. Disse systemene er imidlertid tilsikta fremtak av parametriserte 3D-filer for fremtak av produksjonsunderlag. I tillegg holder jeg til i Trøndelag, hvilket nok ikke er optimalt med tanke på nært samarbeid og jevnlige møter. I tillegg er jobbpresset høyt nå, så om noen vil gå inn i et forpliktende samarbeid uten garantier for eierandeler eller økonomisk vederlag er vel heller tvilsomt. Om du er i skissestadiet, hvilket jeg vil anta du er, bør du alliere deg med noen som sysler med friformskisser, enten for hånd eller på Rhino. Det er den raskeste måten å få konkretisert tankene dine. Du har ingen unger, søskenbarn eller kompiser som var flinke til å tegne hester eller løver i barndommen? Alt handler om perspektiv i oppstarten. Edit: Det permitteres jo båtbyggere over hele fjøla om dagen. Burde jo være noen idealistiske folk med vyer der, som har jobba med dette til daglig, og som uansett skal gå på dagpenger ei stund fremover? Bare et tips, ikke en oppfordring til noe ulovlig. Redigert 24.September.2008 av ModeraTore (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
MagneO Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 (redigert) Hva med disse? http://www.promarin.no/page/28504/ Jeg er sivilingeniør selv og vil komme med følgende råd basert på erfaring fra mekanisk industri. For en utenforstående er det er henimot umulig å vite hva du tenker på, drømmer om eller mener om det ene eller andre. Jeg ville prøvd å lage en slags produktbeskrivelse slik at de som skal gøre jobben har en ide om hva du prøver å oppå. Beskriv båten, pek på eksempler, et eller annet! Ellers kan det gå mye timer! Mvh Redigert 24.September.2008 av MagneO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.