Jump to content

Vi mellom 25 og 60 uten livskrise

bjorngb

Recommended Posts

Den måtte komme før eller senere. Så for oss mellom 25 og 60 uten livskrise - hvordan går det?

Dette er vel en tråd (nå kommer en dårlig forklaring på hvorfor vi trenger denne tråden) hvor vi kan diskutere hvordan det er å kombinere båtliv, jobb og familieliv.

For min del kunne jeg tenke å ta den mer ut enn det samboen vil, men slik jeg tenker er det bedre å være i båt i mange år og heller prøve å vende henne til livet med dukene heist.

PS - for dere MED krise finnes DENNE tråden

Redigert av bjorngb (see edit history)

Som jeg skrev i en annen tråd her inne, 40 år og absolutt ikke i noen krise. Til våren kommer en ny matros/matrøse til verden og planen er(siden denne også ble laget i båt) å innvie denne krabaten i båtlivets gleder fra første stund. Hvis noen har noen praktiske gode tips til nyfødte i båt så taes de mot med takk. Jeg vil tro utfordringene endres ganske raskt de første årene, kanskje spesielt når krabaten klarer å gå på egne ben....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Til våren kommer en ny matros/matrøse til verden og planen er(siden denne også ble laget i båt) å innvie denne krabaten i båtlivets gleder fra første stund.

Men da har hun eller han allerede vært med i båt i lange tider, godt oppbevart på innsiden av sin mor :smiley: - så han/hun er sikkert godt innviet i bålivet allerede!

Lykke til! Det er jo bare så flott med småe nurk, inni eller utenfor mødrene sine

:seeya:

(og jeg drister meg til å mene noe her også, enda jeg er et par dager, øh, år, over 60, og forhåpentlig ferdig med livskrisa)

(red: trykleif)

Redigert av JanT (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Ja, det sies at de fleste mannfolk har noe som kalles "panikkalderen", som vistnok inntreffer rundt 40 års alderen for de fleste, mer eller mindre. :wink: Riktignok noen år siden jeg passerte denne grensen, men husker den som en "meget rastløs periode". Hvorfor den blir kalt "panikkalderen", må vel ha noe med at man kanskje finner ut at man ikke er noen ungdom lenger og tror det er noe man har gått glipp av . Ellers tips til de som nærmer seg den "farlige" alderen, det går vanligvis over etter en del år. :lol:

Jeg skal ha 40 årskrise til neste år så det holder. Gleder meg som en unge!

Jeg skal ha

-Ny motorsykkel (gammal VFR750, gjerne hvit perlemorfarge)

-Nye slalomski

-Muligens en cabriolet, må se på finansene eller selge en unge eller noe :-)

Dette blir hylbra!

Mvh

bavaria32sport, snart kriserammet

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Bare jeg kommer ombord i båten om mårran , setter på kaffe'n og hører på radio'n . Da kan jeg ikke ha det stort bedre , men så er det ikke en dag jeg ikke er ombord heller .Den dagen jeg ikke kan det , da starter det vel en form for krise vil jeg tru . Når man ikke jobber og har båt , da er det meste i vater . Nå som salg og kjøp nærmer seg litt mere , så er det også med på å piffe opp værdagen .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hvs du når førti uten å ha opplevd en llivskrise, så lever du ikke hardt nok. :smash:

Enklere og bedre kan det ikke sies i grunnen... :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg er litt over halvveis i 40 åra og merker at jeg plutselig har begynt å kjøpe gitarer!! av alle ting??

Ikke kan jeg spille noe særlig, men hadde store planer om å gå på oppfriskningskurs og deretter starte et gubbeband :crazy:

Men når den verste iveren har gitt seg så innser jeg at det finnes ikke tid til overs, så nå sitter jeg igjen med en elektrisk gitar, to akustiske pluss to forsterkere :rolleyes: og en frue som synes at jeg er "litt impulsiv" :lol:

Hvs du når førti uten å ha opplevd en llivskrise, så lever du ikke hardt nok. :smash:
Er snart ikke på 40-tallet lengre men kan vel ikke akkurat si at jeg har hatt noen kriser å snakke om. Diverse opp og nedturer har der jo vært men uten noen slike har en ikke levd i det hele tatt... Synes jo det blir litt underlig når en veletablert pappa på gode 40 plutselig dukker opp i knallgul Audi TT eller Harley... Denslags har aldri fristet meg noe (heldigvis).

...at man kanskje finner ut at man ikke er noen ungdom lenger og tror det er noe man har gått glipp av...
Den tanken har nok slått meg... men den har gått over lenge før de store utskeielsene har funnet sted :lol:

Nå for tiden koser jeg meg med en ny matros på 10 mnd krypende rundt beina. Han har nok medført en smule begrenset båtliv siste året men sastser på at det skal ta seg opp igjen til neste sesong :smiley:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...