Sydvesten Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Synes jo det blir litt underlig når en veletablert pappa på gode 40 plutselig dukker opp i knallgul Audi TT eller Harley... Hmmmm.. og jeg som signerer kontrakten på en 2009 modell Road King i dag... med levering i November Akk ja det er nok mange her på forumet som finner meg underlig så dette takler jeg fint Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
VannTro Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 grøssss................driver dere med slik i båten Det er jo en velkjent sak at kvinnen blir mer og mer aktiv etter fylte 35, min har nå fylt 43 år så denslags aktiviteter må man bare sette av tid til. For menn så nåes toppen i begynnelsen av 20-årene. For min del virker det som jeg er "sent utviklet" og da blir det sånn ! At det i tilegg blir "småtroll" av det var nok planlagt så det er en kjempebonus. Forøvrig kan slike aktiviteter i båt være problematisk, sær i havner. At man klarer å holde munn og være så rolig som mulig slik at folk ikke blir støtt er en ting, men den hårmanken man stiger ut av båten med, vel den er værre å bortforklare Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Suggen (i sundet) Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Hmm... mer aktive etter 35 å fa..n.. er du sikker på det der? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 da må det være trine haltvik som er dama di. tror det sto noe om henne i avisen. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Hydrox Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Dette med 40 års krisen tror jeg er noe som rett og slett faller helt naturlig. Når man er 40 så er det vel bare slik at man har råd til å kjøpe de tingene man har drømt om siden man var 20. Fet båt, rå bil, noe på to hjul som er kulere enn moped osv. Merker jo selv at jeg jeg opparbeider meg midler som kan omsettes i "leketøy" som gjør livet kjekkere å leve. Første pri var jo tak over hodet, deretter ble det båt som jeg har drømt om leeeeeeenge. Nå drømmer jeg om større båt og føler ikke akkurat det som en krise. Men pokker så kult det hadde vært å hatt bil båt og tak over hodet når jeg var 20... Ser for meg at småtroll setter en stopper for dette med å kjøpe slike manneleker, viktig å få slikt i hus først.. Hvis jeg en vakker dag vet med sikkerhet hvor mine barn blir unnfanget så er det tegn på for lite fruktige aktiviteter og total mangel på kreativitet. En kjapp en bak et busskur, nødstoppknappen i en heis osv. er ikke oppskrytt:lol: Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 (redigert) men den hårmanken man stiger ut av båten med, vel den er værre å bortforklare I USA kalles det FFL - freshly fucked look Når man er 40 så er det vel bare slik at man har råd til å kjøpe de tingene man har drømt om siden man var 20. Fet båt, rå bil, noe på to hjul som er kulere enn moped osv. Merker jo selv at jeg jeg opparbeider meg midler som kan omsettes i "leketøy" som gjør livet kjekkere å leve. Skjønner ikke hva du snakker om jeg Småtrollene blir større - og de synes det er dødskult å bli kjørt på MC eller en kul bil eller annet snacks som far "må ha - må bare ha det" Mentalt er vel en krise noe man ikke merker før man står i det med begge beina og trenger hjelp. Det vi kaller 40 års krise her - det håper jeg mange har gleden av å oppleve. Noen forsøker også da å oppgradere fra kone 1.0 via elskerinna 1.2 til betaversjonen av kone 2.0 senere kone 2.1. Denne er postet her før - men tåler i mine øyne gjentakelse Til Teknisk SupportI år oppgraderte jeg fra Kjæreste 7.0 til Kone 1.0. Etter kjøpet installerte Kone 1.0 seg selv i alle andre programmer. Det dukker nå opp så snart jeg starter pc'en, overvåker alle mine aktiviteter, og foreslår stadig vekk krevende tilleggsvare, som f.eks Barn 2.0, enda alle vet at DET programmet er dårlig utviklet. Kone-programmet tar mye tid,og bruker masse ressurser. Det er umulig å holde Kone 1.0 i bakgrunnen mens jeg prøver å bruke noen av mine yndlingsprogrammer. Gamle programmer som Pokeraften 10.3, Fest 2,5 og Søndagsfotball 5.0 virker ikke lenger. Dette stod det ikke noe om i produktspesifikasjonen for programmet. Jeg overveier å gå tilbake til Kjæreste 7.0, men jeg klarer ikke engang å avinstallere Kone 1.0. Kan dere hjelpe meg?? Hilsen Forvirret og Frustrert. Svar: Kjære FF Problemet ditt er veldig vanlig, mange klager over det samme, men det skyldes hovedsakelig en misforståelse. Mange menn oppgraderer fra Kjæreste 7.0 til Kone 1.0 fordi de tror at Kone 1.0 er et nytte- og underholdningsprogram. Der tar de fleste feil. Kone 1.0 er et styreprogram, designet for å styre alt. Det er umulig å fjerne Kone 1.0 og gå tilbake til Kjæreste 7.0 når det først er installert. Noen har prøvd å installere Kjæreste 8.0 eller Kone 2.0, men har endt opp med flere problemer enn de hadde med Kone 1.0. Vi anbefaler at du beholder Kone 1.0 og gjør det beste ut av situasjonen. Du kan eventuelt lese hele kapittel 6 i manualen "Alminnelige programfeil". Systemet vil kjøre perfekt så lenge du tar hele ansvaret for alle programfeil, uansett hva de skyldes. Det beste du kan gjøre er straks å skrive UNNSKYLD for at styresystemet skal gå tilbake til normalen. Kone 1.0 er et flott program, men det krever en høy grad vedlikehold. Du kan overveie å kjøpe mer software for å forbedre yteevnen. Vi anbefaler Blomster 2.1, Sjokolade 5.0, eller i ekstreme tillfeller Pels 2000. Men du må under ingen omstendigheter installere Venninne_i_miniskjørt 3.3. Dette programmet støttes ikke av Kone 1.0,og vil sannsynligvis få pc'en din til å plane helt ut. Med vennlig hilsen Teknisk Support Kanskje man skal ta en systemback up slik at man kan gjenopprette om installasjonen går feil? Redigert 25.September.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Trenger med andre ord ikke bekymre meg, har ennå ikke oppgradert til kjærste 7.0. Er det mulig å oppgradere direkte til venninne_i_miniskjkørt 3.3 uten å være innom kone 1.0? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 I USA kalles det FFL - freshly fucked look I Trøndelag heter det "pulsveis"... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Øya Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 44 og midt i "krisa". Må vel innrømme at jeg er blitt mer glad i fart og sånn i 40 åra enn i 30 åra ....hmmm. Men heldigvis har jeg venner som er eldre enn meg og som både har NOR TEC med 2 svære dry sump bensinmotorer og Porsche GT3RS. Så utløpet for fart har jeg fått "billig". Det handler vel mest om been there- done that. Dama er den samme gjennom 28 år - faktisk. Ungene er blitt voksne og båtlivet er helt topp. Skulle nok ha hatt noen fot med båt til men avventer markedet litt. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Pjolter Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 I Trøndelag heter det "pulsveis"... Evt Bingesveis.. Jeg planlegger 40 års krise jeg også. Nå har jeg ventet i over ett år, men ingenting har meldt seg.. Kanskje den ikke kommer før i midten av 40årene?? Hmm tror det blir bra med en liten 40 års krisen sånn ca NÅ !!! Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
bjorngb Svart 25.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2008 PS - for dere MED krise finnes DENNE tråden Sitér dette innlegget Link to post
Tommelise Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Bitteliten, den der med Kone 1.0 var jo bare morsom Jeg er 31 år så jeg hører nok hjemme her i denne gruppa. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 Ingen krise å spore her heller.. Har hatt Harley, svær amerikansk bil, båt og lettpulte damer siden jeg var midt i 20 åra... Hva skulle jeg da evt. finne på til 40års krisa?? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Hansi Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 En skikkelig båt. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 25.September.2008 Del på Facebook Svart 25.September.2008 :lol: Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Brynjar Svart 26.September.2008 Del på Facebook Svart 26.September.2008 En skikkelig båt. Øøøøyyhh!!! Du mobber vel ikke min Karnic? :nono: :nono: Fyyy skamme seg Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Skipper Worse Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 Synes jo det blir litt underlig når en veletablert pappa på gode 40 plutselig dukker opp i knallgul Audi TT eller Harley... Denslags har aldri fristet meg noe (heldigvis). Hmmmm.. og jeg som signerer kontrakten på en 2009 modell Road King i dag... med levering i November Sydvesten, jeg tror vi må samles og avlegge SveinHa et besøk for å tale alvor til den unge mann. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
SveinHa Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 Nei, nu får dere unge ta dere sammen. Kom gjerne på besøk men noget alvorsprat vil jeg ha meg frabedt :lol: Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
logget av Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 Prøver å henge med i diskusjonen men klarer ikke helt å bestemme meg, om krisen er noe jeg har i vente eller noe jeg allerede har kvittet meg med. Tror det er det siste og kan anbefale det på det sterkeste. Alltid klar for en ny krise, større og mer spennende enn den forrige. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 29.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2008 *For min del tror jeg jeg gleder meg til krisen - bruke masse penger på kuule ting :-) Må bare ta meg av å tjene pengene først Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 For min del virker det som jeg er "sent utviklet" og da blir det sånn ! Modnes sent og eldes pent... det er min strategi... i og med at man i dagens samfunn trenger ett halvt liv på å legg opp resurser til å leve slik man vil... - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 "Ikke visste jeg at dagene som kom og gikk var selve livet" Livskrise? Det er den tiden man ikke er i båten. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 29.September.2008 Del på Facebook Svart 29.September.2008 "Ikke visste jeg at dagene som kom og gikk var selve livet" Livskrise? Det er den tiden man ikke er i båten. Hehe, veldig sant. Jeg tror kanskje det var da jeg innså at jeg hadde kommet meg over hele 40-årskrisen uten å ha visst at jeg hadde hatt den - da jeg tok meg i å heller ville sitte fredelig i båten enn å gjøre en million andre ting. Fred og ro og litt bølgeskvulp. Tror kanskje det heter å ha funnet seg selv, eller hva det nå var i den sangen en gang for lenge siden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.