Jump to content

Olje for trebåt i Bergen...?

Hydrox

Recommended Posts

Det ble med små innkjøpsmengder og i tillegg er vel Owatrol gått ut av produksjon

:nonod::nonod:Owatrol

Owatrol er IKKE ute av produksjon. Owatrol håndterer / selger direkte selv til forhandlerne, i stedet gjennom Hansen 0g Wang? som hadde rettighetene før, såvidt jeg har fått med meg.

Design på Embalasjen og formen er endret,men ikke produktet. Fåes bla. hos Maxbo, og Malerstua på Slependen, mener jeg også har sett det hos Maritim. De fleste malesjapper har det sikkert også/kan skaffe det. Større enheter enn 10 liter tror jeg ikke eksisterer lengre.

Trygve

• 2 uker senere...

Det viser seg at Faannessen er plassen å gå, han har flere typer å velge mellom. Jotun sin Clipper 1 og 2, jotun sin Benar Maritim(tror jeg den het), Kystolje som var rimeligste alternativ og Owatrol D1 og D2 var også i hyllene. Han har både kokt og rå linoje, tjære og amerikansk terpentin for dem som liker å lage hjemmebrygg.

Selv endte jeg opp med et spann på 10 liter med Owatrol D1 for å mette Rolfsnesbåten jeg holder på med. Ikke sikkert dette er nok men det er mer der det kommer i fra, blir vått i vått selv om jeg må ut å kjøpe mer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...