Rolf Startet 25.September.2008 Link til dette innlegget Startet 25.September.2008 (redigert) En kollega har blitt frastålet sin 1 år gamle Stormway F-26 fra Lahelle brygge. Båten har grått skrog og interiør, er utstyrt med Mercruiser drev (4,2l QSD 320 motor), ellers ingen spesielle kjennetegn. Har du opplysninger om denne vennligst ta kontakt via IM eller tlf 90845744 Har ikke bilder av den aktuelle båten men her er noen brosjyrebilder: Redigert 25.September.2008 av Rolf (see edit history) Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Hydrox Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Disse båtene finnes det jo en del av og et eller annet kjennetegn må da finnes. En ripe et eller annet sted i skroget e.lign.. Så lenge båten har vært i bruk så er det alltid et eller annet som er blitt utsatt for litt vandalisme.. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Har ikke sett båten, men har derimot sett emnetittelen.... Foreslår at den rettes til samme dato i september... Håper man tar tjuvpakket :-( steinar Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 En kunne jo nesten bli mistenksom med den tittelen. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 25.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Har ikke sett båten, men har derimot sett emnetittelen.... Foreslår at den rettes til samme dato i september... Ooops Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Enzo Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Ja om jeg ser den når jeg er ute og seiler så skal jeg ta de igjen og hoppe ombord Spøk til side , det kan vel ikke være noen kjennetegn utenom skrognummer på den båten siden den er så ny , har du det nummeret så hadde det jo vært greit å informere om det så folk kan identifisere den Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 (redigert) Skal holde utkikk og følge med. Det som forundrer meg noen ganger er at ikke de som eier slike båter installerer et tracking system ombord. Kostnaden er uhyre liten i forhold til hva båten koster. Med et slikt system installert hadde båten allerede vært sporet og funnet. Redigert 25.September.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Fyll på med info. Var båten låst med hengelås/kjetting? Kjennetegn? Regnr? Motornr? Alt som kan hjelpe. Jeg skal iallefall holde et våkent øye når jeg er utpå. Møter jeg noen i en slik båt forklarer jeg situasjonen og ber om lov til å sjekke fpr å kunne eliminere deres båt. Min båt dukket opp i Ronabukta og jeg har en gang tidligere funnet igjen båt i Søgne. Tror det er mye drittunger og avskum som tar båter som transportmiddel hjem eller for en "joyride". GPS tracker blir vel snart påkrevd fra forsikringsselskapene. Jeg har lært min lekse : Båten er låst med 2 kjettinger, jeg fjerner vital motordel hver gang og jeg har installert alarm og tracker.. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Chrian Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Var i Kristiansand forrige dagen og det lå en båt som ligner på denne like ovenfor Bølgen og Moi, kan det være denne? Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
oslofjord Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 (redigert) Nå er en stormway og 20 september en Prinsess (se annen tråd)....begge stjålet i Krstiansand..og nok en båt i Sverige..er det en tilfeldighet ? Håper de får en dugelig straff og et allerhelv..tes erstatningskrav fra både forsikringsselskap og kustvakten. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/26/548311.html Svensk kystvakt fikk vist seg fra sin beste side, men er den norske Kystvakten like motivert for dens slags ? Er det rutiner for at Kystvaktskipet Nornen, lokale politibåter og Redningselskapets båter øyeblikkelig får "kopi" av meldinger om stjålne båter ?....eller er det ikke politisk korrekt å prioritere stjålne luksusbåter i Norge ? Redigert 28.September.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Det skal ha Blitt stjålet en Rib i Drøbak i forrige uke også. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Rolf Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Takk for interessen men båten ansees nå som tapt. Det viser seg at den forsvant natt til mandag, tyveriet ble oppdaget torsdag morgen. det antas videre at det er lite sannsynlig at den befinner seg i lokalområdet, er ikke sesongen for såkalte brukstyverier. Antagelig er båten videre eksportert ut av landet. liming av tråden kan avsluttes. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
mavi Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Noe nytt i denne saken? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 1.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Ja, båten er faktisk funnet. Dukket opp i Søgne, litt vest for Kristiansand. Kjenner ikke flere detaljer, om den er påført skade eller slikt. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Brynjar Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 jeg har en gang tidligere funnet igjen båt i Søgne. Er nok endel båtvante banditter uti der desverre. Godt at den kom til rette iallefall. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.