Jump to content

Stormway F-26 stjålet i Kristiansand 21-25 sept.

Rolf

Recommended Posts

En kollega har blitt frastålet sin 1 år gamle Stormway F-26 fra Lahelle brygge. Båten har grått skrog og interiør, er utstyrt med Mercruiser drev (4,2l QSD 320 motor), ellers ingen spesielle kjennetegn.

Har du opplysninger om denne vennligst ta kontakt via IM eller tlf 90845744

Har ikke bilder av den aktuelle båten men her er noen brosjyrebilder:

F-26%20i%20Fredrikstad.jpg

F-26%20på%20strand.jpg

F-26%20ved%20brygga%20i%20Fredrikstad.jpg

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Har ikke sett båten, men har derimot sett emnetittelen....

Foreslår at den rettes til samme dato i september...

Ooops :blush:

Rolf

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Fyll på med info. Var båten låst med hengelås/kjetting? Kjennetegn? Regnr? Motornr?

Alt som kan hjelpe.

Jeg skal iallefall holde et våkent øye når jeg er utpå. Møter jeg noen i en slik båt forklarer jeg situasjonen og ber om lov til å sjekke fpr å kunne eliminere deres båt.

Min båt dukket opp i Ronabukta og jeg har en gang tidligere funnet igjen båt i Søgne. Tror det er mye drittunger og avskum som tar båter som transportmiddel hjem eller for en "joyride".

GPS tracker blir vel snart påkrevd fra forsikringsselskapene. Jeg har lært min lekse : Båten er låst med 2 kjettinger, jeg fjerner vital motordel hver gang og jeg har installert alarm og tracker..

.

.

bmhe

Nå er en stormway og 20 september en Prinsess (se annen tråd)....begge stjålet i Krstiansand..og nok en båt i Sverige..er det en tilfeldighet ?

Håper de får en dugelig straff og et allerhelv..tes erstatningskrav fra både forsikringsselskap og kustvakten.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/26/548311.html

Svensk kystvakt fikk vist seg fra sin beste side, men er den norske Kystvakten like motivert for dens slags ?

Er det rutiner for at Kystvaktskipet Nornen, lokale politibåter og Redningselskapets båter øyeblikkelig får "kopi" av meldinger om stjålne båter ?....eller er det ikke politisk korrekt å prioritere stjålne luksusbåter i Norge ?

Redigert av salt (see edit history)

Takk for interessen men båten ansees nå som tapt. Det viser seg at den forsvant natt til mandag, tyveriet ble oppdaget torsdag morgen. det antas videre at det er lite sannsynlig at den befinner seg i lokalområdet, er ikke sesongen for såkalte brukstyverier. Antagelig er båten videre eksportert ut av landet.

liming av tråden kan avsluttes.

Rolf

Roald Amundsen

Ja, båten er faktisk funnet. Dukket opp i Søgne, litt vest for Kristiansand. Kjenner ikke flere detaljer, om den er påført skade eller slikt.

Rolf

Roald Amundsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...