John_Kr Startet 18.April.2004 Del på Facebook Startet 18.April.2004 Kjøpte meg en Fishfinder 250, har ennå ikke montert det. Er det noen av dere som har prøvd dette loddet og hvilke erfaringer har dere? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Walter_S Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Kjøpte meg en Fishfinder 250, har ennå ikke montert det. Er det noen av dere som har prøvd dette loddet og hvilke erfaringer har dere? Hei John_Kr! Det nærmeste jeg kommer er min Garmin 160 Fishfinder. Vet ikke riktig hva jeg skal si om den. Den "piper" (fish-alarm) når jeg ikke får fisk - men når jeg ligger midt i en seistim og trekker line på line, så holder den "tyst" - mulig at han ikke liker meg ennå og bare prøver å forvirre meg. Den satt nemlig i den båten jeg kjøpte for 14-dager siden. Har vel prøvd den i ca 20 timer hittil. Mulig at også selve montering har noe å si på nøyaktigheten. Min er montert med innvendig giver. Sikkert bedre med utvendig bronsegiver! Lykke til! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
John_Kr Svart 18.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2004 Takker for svaret. Til nå har jeg bare hatt Hummindbird, kunne tenke meg noe annet merke. Valget ble Garmin, dette pga at jeg har vært svært gått fornøyd med mine GPS'er. Det som er det fine også at du kan koble GPS'n sammen med ekkoloddet, hvorfor..... . Jeg kjøpte Fishfinder med innvendig svinger, jeg ønsker ikke noe annet. Denne svingeren skal monteres oppe i en kopp med olje, samt at den er justerbar (bridbar vinkel). Når det gjelder ditt lodd så er jeg usikker på om det går an å justere følsomheten. Men det som er sikkert er at du vil tape ca 10% effekt ved innvendig svinger. Jeg vurdrer det slik at dette tapet er verd det. Nå har jeg kjøpt den og satser på at den er noenlunde bra, skal komme tilbake til resultatet om en del dager (den er ennå ikke montert). Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.