Suzuki Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Blir jo fort likk møkkete av en sånn jobb da... Stian ser helt klart ut som om du er smittet av skrapesyke ja... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 20.April.2004 Link til dette innlegget Svart 20.April.2004 Hej Stians! tycker du fått fin farve.....vannlinjen der i pannan ser oxo ganske bra ut...... er det antifouling eller måste du skrape vekk det ??? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Majali Svart 20.April.2004 Link til dette innlegget Svart 20.April.2004 mange gode råd ser det t som , men jeg må brare spørre om en ting? Hvis ikke det er trygt med kalkblåsing/dytitg blåser så skjønner ikke jeg at det er ufarlig med en elektrisk skrape? man vet jo fra såvidt mange km. med bordganger at det er ganske fort gjort å få sår når en skraper?.... ialle fall liggende under en båt med beinhardt bunnstoff? jeg ville vel nesten tro at det som ikke kom av med kjemikier/høytrykk, sitter godt nok til at det bare kan sitte? Erik som fant råte istedenfor pest...... Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Jorg-1 Svart 20.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2004 ....joda gutter....kunne sikkert latt det gamle bunnstoffet som ikke løsnet med høytrykk bli sittende, men som tredje eier og bare har lagt på selvpolerende hvert år siste 3 år så er det alt det de andre har lagt på gjennom 20 år. Flekkvise flak med opptil 8 lag med gammel dritt som løsner bare man pirker med kniv borti. Båten er en helplaner og jeg må si jeg sleit fælt ifjor med å holde cruisespeed. Tror dette hjelper 1 knop eller 2. Må dessuten ta en antipest/primerrunde. Båten er ferdig skrapet imorgen kveld. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Jorg-1 Svart 18.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 ......bare 1 dag til og båten ser helt ny ut...... Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Jon-Kåre Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Skjønner ikkeat ingen har nevnt varmluft pisol i noen av svarene, virker effektivt de gangene jeg har brukt det. varm først for så å skrape rett bak. Er det rette fein modellen du har skal det også gå å skaffe trekantsliper for på montering, garantert markedes mest effektive Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Divemaster Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Var borte å kikket på noen av de som holder på i Marianen der jeg har båten. Der var det en båt som var slipt ned til glassfiberen. Er dette vanlig Er det da meningen at han skal legge på ny gelcoat eller er det noen båter som er på denne måten "der nede"? Det var vel ikke tilfeldigvis en Laguna 11.5M ?? Mvh Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Scand_550 Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Skjønner ikkeat ingen har nevnt varmluft pisol i noen av svarene, virker effektivt de gangene jeg har brukt det. varm først for så å skrape rett bak. Er det rette fein modellen du har skal det også gå å skaffe trekantsliper for på montering, garantert markedes mest effektive Har prøvd varmluftpistol selv for å fjerne bunnstoff. det fungerer bra men jeg ble usikker på om jeg skader skroget da det blir fryktelig varmt. scand 550. altså glassfiber... noen som kan fortelle meg om jeg trygt kan fortsette med denne metoden? :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 20.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2004 Har bare brukt den på trebåt og det fungerer som hakka møkk iforhold til andre metoder, om det skader gelcot vet jeg ikke men det må vel være noen som vet det på dette eminemte forumet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.