Jump to content

Den h...... bunnstoff skrapesyken...

Jorg-1

Recommended Posts

mange gode råd ser det t som , men jeg må brare spørre om en ting?

Hvis ikke det er trygt med kalkblåsing/dytitg blåser så skjønner ikke jeg at det er ufarlig med en elektrisk skrape? man vet jo fra såvidt mange km. med bordganger at det er  ganske fort gjort å få sår når en skraper?.... ialle fall liggende under en båt med beinhardt bunnstoff?

jeg ville vel nesten tro at det som ikke kom av med kjemikier/høytrykk, sitter godt nok til at det bare kan sitte?

Erik

som fant råte istedenfor pest......

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

....joda gutter....kunne sikkert latt det gamle bunnstoffet som ikke løsnet med høytrykk bli sittende, men som tredje eier og bare har lagt på selvpolerende hvert år siste 3 år så er det alt det de andre har lagt på gjennom 20 år. Flekkvise flak med opptil 8 lag med gammel dritt som løsner bare man pirker med kniv borti. Båten er en helplaner og jeg må si jeg sleit fælt ifjor med å holde cruisespeed. Tror dette hjelper 1 knop eller 2. Må dessuten ta en antipest/primerrunde. Båten er ferdig skrapet imorgen kveld.

• 4 uker senere...

Skjønner ikkeat ingen har nevnt varmluft pisol i noen av svarene, virker effektivt de gangene jeg har brukt det. varm først for så å skrape rett bak. Er det rette fein modellen du har skal det også gå å skaffe trekantsliper for på montering, garantert markedes mest effektive

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Var borte å kikket på noen av de som holder på i Marianen der jeg har båten. Der var det en båt som var slipt ned til glassfiberen. Er dette vanlig  :lol: Er det da meningen at han skal legge på ny gelcoat eller er det noen båter som er på denne måten "der nede"?

Det var vel ikke tilfeldigvis en Laguna 11.5M ??

Mvh

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Skjønner ikkeat ingen har nevnt varmluft pisol i noen av svarene, virker effektivt de gangene jeg har brukt det. varm først for så å skrape rett bak. Er det rette fein modellen du har skal det også gå å skaffe trekantsliper for på montering, garantert markedes mest effektive

Har prøvd varmluftpistol selv for å fjerne bunnstoff. det fungerer bra men jeg ble usikker på om jeg skader skroget da det blir fryktelig varmt.

scand 550. altså glassfiber... noen som kan fortelle meg om jeg trygt kan fortsette med denne metoden?   :nono:

Har bare brukt den på trebåt og det fungerer som hakka møkk iforhold til andre metoder, om det skader gelcot vet jeg ikke men det må vel være noen som vet det på dette eminemte forumet

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...