Worry II Startet 26.September.2008 Link til dette innlegget Startet 26.September.2008 Jeg trenger å bytte vifteremmene, men det er for trangt for meg å se noe.. Og servicemanualen har for dårlig tegnet bilde. Må føle meg fram til boltene som skal slakkes og trenger derfor å se sånn cirka hvor de sitter. Noen som sitter på noe slikt ? Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 (redigert) Normalt en bolt på dynamoen som må løsnes. Se bilde nr. 6 i owners manualen på disse sidene. Redigert 27.September.2008 av Aurora Boralis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 (redigert) Jeg har denne manualen Aurora, men det er 3 bolter som må løsnes og jeg hadde håpet å få sett nøyaktig hvor, og hvilke fastnøkler som jeg skal bruke for å få løsnet dynamoen og strammeskruen... jeg må gjøre jobben i blinde vet du.. Redigert 27.September.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 3 bolter ? Til hva da ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 I tillegg til hovedbolten på dynamoen så er det en arm med 2 bolter. En som sitter i bunn av armen nederst på motorblokk, og en som sitter på dynamo i underkant (med skinne). Jeg må brekke kroppen på 7 forskjellige steder for å komme til foran der Har funnet ut at boltene på armen er 13 mm, men den større hovedbolten i dynamo rekker jeg ikke og må nok finne en lenger pipenøkkerarm til. Skulle veldig gjerne visst størrelsen på den.. Sitér dette innlegget Link to post
BAG049 Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Jeg har gjort denne jobben flere ganger; På min må jeg i alle fall løsne 3 bolter; Den som holder dynamo på motor, 16 mm tror jeg, Armen som dynamo går på for å stramme, må løsnes både på dynamo og på motor for å få nokk bevegelse. Tror disse er 13 mm. Jeg kan ta et bilde og sjekke dimensjoner på boltene og sende deg i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
BAG049 Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 (redigert) Beklager at det har tatt litt tid å få tatt bildet, men her er det. Bolten som holder dynamo (1) er 16 mm, den som holder armen (2) er 13 mm, og på min er det en 11 mm mutter (3) på skruen som sitter i sporet på armen, men jeg har mistanke om at dette ikke er std. Håper dette er til hjelp Redigert 1.Oktober.2008 av BAG049 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Aaaaaaaah ! Fyfillern BAG049 ! Det der var akkurat hva jeg trengte ! Jeg har 13mm der du har 11, for den har jeg fått opp, men det er den 16mm jeg sliter med å få tak på foran der ! men nå er det jo bare å lade 16-pipa og dra til alt jeg orker ! 1000 hjertelig takk skal du ha ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.