apeal332 Startet 26.September.2008 Link til dette innlegget Startet 26.September.2008 Hej! Min fram 25 med bmc capatin 1.5 1970 måste luftas när den blivit kall. Är motorn varm startar den med en gång glatt ! Den startar på en gång jag luftat den även om den är kall. Jag har bytt "fodepump". Bytt ledningar. Skruvat gängorna med gängtape. Den läcker inte diesel någonstans vad jag vet. Är den någon som har samma problem ?. Tror att den drar in tjuvluft när den kallnar eller så rinner det tillbaka till tanken vid lite diesel i tanken. Nu har jag tankat fullt och då kanske problemet försvinner. Har ochså monterat backventil mellan tank och förfilter tidigare. Vet inte om det hjälpte men kanske monterar tillbaks den igen. Tog bort den när jag byte från gummislang till armerad slang. Tacksam för tips ! Vänliga hälsningar Torleif Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Regner med att du har prøvd og la denne gå en stund for og få ut all luften ?Kan ta litt tid og få ut alt etter luftingen på fødepumpen. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
apeal332 Svart 26.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Tack, jag ska prova att köra längre på startmotorn (vill inte köra slut på batteriet). När jag provar att starta (kall motor) så tänder motorn när jag glöder den ca 40 sekunder. Motorn går några sekunder och sedan stannar den. När jag luftat vid spridarna startar den. Vänligen Torleif Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Hadde noe av det samme på vår KAD44. Ingenting med temperatur å gjøre, men dieselen renner tilbake i tanken når det får stått en stund. Når det er kort tid siden du har kjørt har det ikke rent langt nok tilbake og det går bra. Sjekk dieselfilteret ditt(her var feilen hos meg), at av alle slangeklemmer og slanger og gjør det rent og skru sammen igjen. Husk å ikke skru dieselfilteret for hardt til fordi du da vrir gummipakningene ut av stilling. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
o.b.lix Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 När jag provar att starta (kall motor) så tänder motorn när jag glöder den ca 40 sekunder. Denne motoren skal glødes i 60 sek når den er kald og minst 30 sek når den er varm... Sitér dette innlegget Link to post
Selco18 Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Jeg har ikke peiling på denne dieselmotoren, men dieselmotorer generelt, så er det ikke et uvanlig problem å få sånne symptomer, når en har en lekkasje på retursystemet et sted. Enten ved dysene der det vanligvis er noen kobberpakninger, eller i lodding om det er et sammenloddet rørsystem melom dem. Men den vanligse lekkasjen finner en på slangeklemmer på returslangen. Det er ikke trykk i dette så det er sjelden en ser diesellekkasje, annet enn bittelitt svetting og støv ansamling. Men lekkasjen er som regel stor nok til å slippe luft inn. Drivstoffilter kan også være en potensiell synder. Enten på pakning eller o-ringer. Får du luft i filter eller er det mest ved dysene det kommer inn luft? Andre ting kan være selve dysene, eller pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Aloha II Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Denne motoren skal glødes i 60 sek når den er kald og minst 30 sek når den er varm... Hvorfor det? Jeg gløder min BMC 2,2 1969 modell i ca 20 sekunder når den er kald, og den starter på "første" omdreining da. Når den er varm, starter den uten gløding med en gang. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
apeal332 Svart 28.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Tack för alla tips ! Jag ska kontrollera filter och slangar efter vintern för nu är den på land ! Igår startade motorn utan att jag behövde lufta den. Bara glöda ca en minut. Motorn har stått en vecka (uke?) så den var kall. Jag hade fyllt tanken innan. Problemet visar sig tydligen när jag har mindre än 50-60 % diesel i tanken. Då måste jag lufta när motorn är kall. Vänliga hälsningar Torleif Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Problemet visar sig tydligen när jag har mindre än 50-60 % diesel i tanken. Samme som jeg hadde i Hoveneset i Smøgen. Hadde kjørt dit og stoppet opp. Første gang vi hadde kjørt tanken under 1/4. Plukket alt fra hverandre, rengjorde og satte det sammen igjen. Funka fint mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
apeal332 Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Men den vanligse lekkasjen finner en på slangeklemmer på returslangen. Det er ikke trykk i dette så det er sjelden en ser diesellekkasje, annet enn bittelitt svetting og støv ansamling. Men lekkasjen er som regel stor nok til å slippe luft inn.Drivstoffilter kan også være en potensiell synder. Enten på pakning eller o-ringer. Får du luft i filter eller er det mest ved dysene det kommer inn luft? Andre ting kan være selve dysene, eller pumpa. Hej! Jag vet inte var luften läcker in men jag är inne på din teori att luften kommer in där trycket är lägst. Möjligen i returslangen eftersom jag inte finner något dieselläckage. Ska kolla senare. Vänliga hälsningar Torleif Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.