Dykker Startet 26.September.2008 Link til dette innlegget Startet 26.September.2008 Noen som har hørt hvordan det gikk med PAN PAN meldingen på VHF som ble sendt ut igår kveld rundt kl. 19.00 ifra Horten via Tjøme Radio? Tjøme Radio rapporterte at en Askeladden var gått ut på morgenen, men var ikke kommet tilbake. Tjøme Radio ba båter i nærheten være oppmerksomme på dette og ev. rapportere tilbake til Tjøme Radio. De sa også at redningskøyta var underveis til farvannet båten var meldt savnet. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 (redigert) Skulle ikke forundre meg om det er den historien her du referer til. Gikk heldigvis bra. Redigert 26.September.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 (redigert) Noen som har hørt hvordan det gikk med PAN PAN meldingen på VHF .... Nå har vel de fleste av oss undertegnet taushetserklæringen til Telenor/ Radioinspeksjonen. I dette ligger det antagelig at enkeltsaker ikke diskuteres i offentlige rom. Dere andre som ikke har undertegnet denne derimot.... Redigert 26.September.2008 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 (redigert) Godt poeng. Tenkte jeg ikke på. Men, er vel ok å referere til det som står i avisene. Redigert 27.September.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Lurer på hva han gjorde ute i en 14 fots båt i den tjukke tåka som var den dagen :nono: - Vi søker nå i området med to redningsskøyter, fartøy fra Sjøredningskorpset, Sea King redningshelikopter, og frivillige fartøyer. Samtidig søker politiet på land, Det var nok ikke en billig operasjon Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 http://www.nssr.no/page?id=157&key=62150 Ingen kommentar. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Jeg husker godt en lignende episode med en småbåt som "kjørte seg vill" litt nord på Byfjorden i Bergen for ca. 5 år siden i tykk tåke. Politibåten "Kjølen" ble da sendt ut for å lete, men også der om bord mistet de orienteringsevnen, til tross for radar og kartplotter. Riktignok hadde de ikke elektroniske kart over akkurat det området der søket foregikk da kartgrensen gikk like sør for det aktuelle området, men med radar og forhåpentligvis papirkart, og likens kompass, skulle mulighetene til å finne hjem igjen være gode. Jeg vet at de hadde radar og kartplotter. Enden på visa ble at et annet fartøy måtte eskortere politibåten til land. Jeg husker godt at jeg fant dette komisk der og da, men må innrømme at jeg fikk en flau smak i munnen etterpå. De hadde tydeligvis ikke erfaring med å lese radar og kart under litt mer krevende forhold enn de var vandt med. Den savnede småbåten ble funnet til slutt den også. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 (redigert) Fikk netopp en DSC alarm. En fisker er savnet i området Drammen-Holmestrand. I kveld! Båter i området bes holde utkikk. Snakket med dem på telefon I og med jeg fikk bare deler av meldingen på Radioscannern. Redigert 28.September.2008 av Hilmar 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
SandAnker Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Må jo si det er ganske godt gjort og havne på holmssåsen når han går ut fra Killingen... Selv om det er tåke Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 I tåke er det fort gjort å miste kontrollen enten du er til vanns eller fjells. Har du ikke bestikken i orden ( kart / kompass ) kan en fort havne i uføre. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 En fisker er savnet i området Drammen-Holmestrand. I kveld! Kan det være søket etter denne savnede fiskeren som omtales her: Fire redningsskøyter lette etter savnet fisker fra Drammen. -Mannen ble funnet på Mølen i Oslofjorden ved 23- tiden søndag. Da hadde hanvært ute siden fredag, men fikk ikke meldt i fra hjemme fordi han hadde mistet mobilen på sjøen, sier skipper og redningsmann Frank Eines på RS "Odd Fellow II". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.