Windy37GM Startet 18.April.2004 Del på Facebook Startet 18.April.2004 Hei. Jeg har tydeligvis lagt vekk kalesjen ifjor og hatt litt olje fra motoren på fingrene. Jeg har dieselmotor, så oljen er svart som natten. Jeg har 2 svarte oljeflekker som jeg gjerne skulle fått bort hvis det går. Vi har forsøkt grønnsåpe og vi har forsøkt Mekan (litt rett på flekken). Er det noen som har klart å få bort slike oljeflekker? Eller har tips om annet vi kan forsøke? Flekkene er 3x4 cm ca... Kalesjen er selvfølgelig lysegrå :-) Hilsen Erik Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
-Luna- Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Jeg har fjernet mye olje i kjølen på båten min med salo og et fettløsende vaskemiddel som jeg ikke husker navnet på. Muligens avfetting vil hjelpe. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Prøv med håndrens, la' det virke i et par timer. Jeg har også hørt at white sprit skal virke. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Windy37GM Svart 19.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2004 Takker for tipsene. Skal prøve i ettermiddag :-) Hilsen Erik Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
saga Svart 19.April.2004 Del på Facebook Svart 19.April.2004 I Redningsselskapet magasin stod det i fjor at motorvask, som du bruker på bilen, var fin å bruke på kallesjen. Forsøkte det selv den gangen og kallesjen ble ganske ren. Vasket den deretter i vanlig såpevann og skylte den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.