Brynjar Startet 27.September.2008 Link til dette innlegget Startet 27.September.2008 Håper de får en dugelig straff og et allerhelv..tes erstatningskrav fra både forsikringsselskap og kustvakten. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/26/548311.html Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
McEwan Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Fantastisk svenskene stilte tre politibåter og ett helikopter utopi i Norge.... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Flott at de ble tatt. Rene James Bond filmen den hendelsen der. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 http://www.bohuslaningen.se/artikel_pm_sta...p;avdelning_3=0 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Frøken Fryd Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Blir nesten flau av slike idioter... Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Hva hadde skjedd om de hadde nådd til Danmark? Sitér dette innlegget Link to post
McEwan Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Norden har politisamarbeid så jeg tror ikke det hadde spilt noen rolle, danskene hadde sikkert blitt med på jakten Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Hva hadde skjedd om de hadde nådd til Danmark? Da hadde de muligens rekt en " lille en " før de hade blitt tatt Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Dette må være noe mer enn ett vanlig båttjueri. Ressursbruken her må jo overstige verdien av båten. Hvilken myndighet har forresten svensk kystvakt på det punktet kjeltringene ble tatt? Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Nok en gang APPLAUS for svensk politi. I Norge blir jo alt nedbemannet og de kaller det reform. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 (redigert) Frekkheten tar aldri slutt http://www.sa.no/Video_import/article3812065.ece http://www.sa.no/lokale_nyheter/article3812085.ece -Xlnt Redigert 27.September.2008 av Xlnt (see edit history) Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Fenix Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Hvilken myndighet har forresten svensk kystvakt på det punktet kjeltringene ble tatt? Jeg tror Schengen-reglene gir dem mulighet til å forfølge over grensa (også i Norge) på et ferskt spor, altså i tilfeller der dansk (eller norsk) politi ikke står klar på grensa for å overta forfølgelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 (redigert) Dette var ikke politi. Det var kystvakt, riktignok med politi ombord. Men i Sverige er ikke kystvakta miltært, så da åpner kanskje Schengen for dette. Redigert 27.September.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Av og til er det skikkelig vanskelig å holde på min overbevisning om at selvtekt ikke skal ligge til grunn for ett lovlydig samfunn... Ville bare få det av hjertet... - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Det var rart kjeltringene satte kursen mot Danmark for det er jo i Norge sakene henlegges på grunn av bevisets stilling, hvis politiet i det hele tatt tar telefonen da selvfølgelig. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Vel. Hadde de fortsatt på den kursen, hadde de havnet i Tversted. Og der er det ikkeno politi. Ingen havn heller forresten. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Synes det er flott at politi og kystvakt samarbeider om å stoppe slike tyver....og jeg ser heller ikke poenget med å stille spørsmål om de hadde myndighet til dette... Det viktsigse her er at kjeltiringene ble tatt etter mitt syn... hvilket de også ble.. så ære være kystvakten som bisto politiet på en fremragende måte i dette tilfellet også... Så et utvidet samarbeid mellom kystvakt, politi og tollerne er helt på sin plass.. Det er nok en del som støtter kjeltringene og som dermed er uenig i dette budskap, men det får så være.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mulligan Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Og hvem støtter kjeltringene? Etter ditt syn. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Etter ditt syn. Prøver du å være vanskelig nå? Din kjeltring Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Siden disse tjuvraddene var så opptatt med å komme seg til danmark. Hvorfor ikke lot ikke svenskene disse tjuvene få legge på svøm videre og bare ta med båten tilbake. Da løser sannsynligvis denne saken seg uten behov for rettsak. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Mouche Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Hvorfor ikke lot ikke svenskene disse tjuvene få legge på svøm videre og bare ta med båten tilbake. Kanskje fordi det å forvolde en annens død er straffbart? Jeg slutter ikke å forundres over rettsoppfatningen som en del viser her på forumet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fjordrafting Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Kanskje fordi det å forvolde en annens død er straffbart? Jeg slutter ikke å forundres over rettsoppfatningen som en del viser her på forumet! Rettsoppfatning blir på bakgrunn av at man har opplevd x antall butikktyverier fra egen butikk. Og tjuvraddene slipper ut på frifot 30 min etter at de har blitt henta av politiet. De burde få straffer som får dem til å virkelig angre på at de i det heletatt ble født. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Mouche Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 De burde få straffer som får dem til å virkelig angre på at de i det heletatt ble født. For simpelt butikktveri? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fjordrafting Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 For simpelt butikktveri? Jepp når du opplever 30 - 40 slike i året, så vil du tilslutt få lyst til å kverke pakket. De burde ikke få sitte i fengsel, men jobbe hardt 60 timer i uka med samfunsnyttig arbeid. Slik som de fleste andre som driver egen bedrift må jobbe. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
tb55 Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Tror litt av problemet er at vi ikke helt har fått med oss at "verden er blitt mindre" Hadde en opplevelse med at lastebilen vår ble stjålet. Oppdaget tyverist klokke syv om morgenen. Prøvde oss på en anmeldelse klokke 07.10....: ååååååå akkurat vaktbytte ,åååååååålite folk, åååååååjæ%&i travelt, kom tilbak i ettermiddag osv. Dette er i Bergen, og dumme som vi var, tenkte vi at kanskje man kunne varsle politiet østpå ? Vi fikk fort forståelse for at en arbeidsplass for to mann til en million ikke har noen stor stjerne der i gården.... Så forsøkte vi Bompengeringen for om mulig de kunne fortelle hvor bilen sist passerte ? "Dette kan vi ikke opplyse om; dersom bilen er stjålet! Personvernet, må vite..... " Så ble en ny lastebil stjålet i et annet firma, men her lykkes eierne å følge bilen østover. Bilen ble funnet i Gøteborg, tollklarert til Sør Amerika ! Så at noen her inne trekker rettsikkerheten i tvil, basert på endel opplevelser, er vel kanskje ikke så rart ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.