edo Startet 27.September.2008 Link til dette innlegget Startet 27.September.2008 Kan båten ligger vinteren igjennom med landstrøm og batteriladeren (mobitronic) som har vedlikeholdslading? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
index Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Jeg har Mobitronic selv, og jeg ville ikke gjort det ! Grunnen til min skepsis er at laderen ser ut til å ha for høy spenning på velikeholdsladingen. Det går greit nok for meg som uansett bare pleier å ha den på et døgn eller to etter tur, men for kontinuerlig bruk kan dette umulig være heldig.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
edo Svart 27.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Så da kan jeg bare plugge inn strømmen ett par ganger i løpet av vinteren for å toppe opp batteriene?? Hvor mye er for høy vedlikeholdslading?? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.