Enzo Startet 28.September.2008 Link til dette innlegget Startet 28.September.2008 (redigert) Hva spiser du når du er underveis og ikke ønsker å tilbringe mye tid med matlaging , blir der mariekjeks og kaffe eller er du mer avansert , noen tips til ferdigmat som er fin å ha for hånden ? Her blir det mye 2good bars men kunne tenkt meg noe mer å velge i når man ikke ønsker å feite seg opp på brødmatpakke Redigert 28.September.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Finnes mye bra innen fjordlands! http://www.fjordland.no/fjordland/page?id=3 Har mest erfaring med fjordlands som ingredienser i hyttemat. Eller så er jo drytech og disse kjemisettene geniale på turer man ikke har muligheten til å stoppe- eller koke så mye... - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Hvis en skal driste seg til noe litt mer avansert enn brødmat så er jo halvstekte baguetter med en boks ferdig pizzafyll og ost reativt enkelt om du har stekeovn da... Bittelitt mer avansert om du velger ferdig pizzabunn. Begge smaker glimrende Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
MaLang Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 halvstekte baguetter med en boks ferdig pizzafyll og ost reativt enkelt om du har stekeovn da... Det der gjør jeg av og til med nan brød:) Fungerer fint som 1-2-3 pizza erstatning:) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Frosne / hermetiske pitabrød er ypperlige pizzabunner. Så kan hver enkelt velge utgave og krydderblanding selv. Dessuten blir pizzaene da passe håndstørrelse... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sydvesten Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Fruen disker selvsagt opp med skikkelig mat også underveis.... Det varierer nesten alltid, men aldri noe halvfabrikata... Ser ikke noen grunn til å redusere på kvaliteten selv om en undervies. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
JonnyBoy Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Real Turmat og brød/rundstykker Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Hansi Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Går stort sett på flytende føde. Mange gode produkter der. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Siden jeg stort sett er underveis med hele familien, blir det ikke så lange etapper. Så det er sjeldent jeg spiser underveis. Men de gangene det har skjedd, har det stort sett vært brødmat. Lager ellers faktisk samme type mat ombord som hjemme.Og kanskje enda mer avansert innimellom. Men det smaker enda bedre ombord da Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
2nd Trikker'n Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Varierer selvfølgelig med været. Her er oppskrift på beste sort "stormfor": Fiskeboller med kraft, poteter og hele løk. Må tilbredes i trykkoker. Ikke fordi man har dårlig tid, men for at det skal holde seg i kjelen. Alt i kokeren samtidig. Hell av krafta når ferdig, ellers kan fingrene skoldes. Spises i cokpit med gaffel rett fra kokeren. Skal man holde humøret oppe i dårlig vær trenges varm mat som metter. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Underveismat er selvsagt vær og mannskapsavhengig, men på transportetapper hvor jeg seiler solo går det relativt mye havrekjeks og hveteøl (alkoholfritt), og markerer gjerne middagstid med litt spekemat. Er det kaldt bytter jeg ut en del av ølet med varm buljong. Med mannskap blir det som regel ordentlig mat, men jeg er litt forsiktig med stekepanne og fett/olje over gassflamme når det bølger litt. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 (redigert) selvsag http://www.terina.no/troendersodd/category11309.html Redigert 28.September.2008 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Kylligkjøtt, enten grillet, stekt eller kokt fungerer alltid bra hos oss. Jentene er spesialister på taco-mat og det virker bra både i godvær og mindre godt vær. Sitér dette innlegget Link to post
flex Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Kommer som sakt ut på været, men spekemat og potetsalat er fin kost. Også skinke og potetsalat m/ brødmat. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 På varme dager blir det som oftest grillmat flere ganger om dagen, ellers går det i hermetikk, lapskaus og brød er godt. I går ble det loff, smør, maiones og spekeskinke. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Høvdingen Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Men i alle dager. Er man på havet spiser man ferkfesk. Nanbrød, fiskeboller,spekemat, kylling - særiøst HÆ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 (redigert) På varme dager blir det som oftest grillmat flere ganger om dagen, Underveis, - griller du underveis? Spørsmålet var vel hva som ble spist underveis, og for egen del går det i litt B-vitaminer. Lars H. (ps. Viking - VIF 1-0 etter 6 min.) Redigert 28.September.2008 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Enzo Svart 28.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Det var vel tips til ferdigmat eller mat som trenger veldig lite tilberedning jeg spurte om. Jeg har ihvertfall ikke mulighet til å grille når jeg seiler alene Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 På varme dager blir det som oftest grillmat flere ganger om dagen, ellers går det i hermetikk, lapskaus og brød er godt. I går ble det loff, smør, maiones og spekeskinke. Jeg griller ikke underveis, beklager, men leste tittel litt dårlig. Underveis går det i brødmat/knekkebrød. Bruker ikke kokeblusset når man er i fart. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Hansi Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 (redigert) Å grille underveis går helt fint når været er bra og ikke hekkbølgene fra andre båter forstyrrer for mye. Redigert 28.September.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Jeg seiler mye alene, og da er det bare mariekjeks og bananer som nytter. Helder også jeg smører meg noen brødskriver før jeg seiler, så jeg har matpakke. Ofte glemmer jeg å spise på båtturer. Det er helt sant... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Mulligan Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 (redigert) Seiler single-handed som regel. Så det går mye i brødskiver. og bananer. Kaffe på termos. Skal jeg seile i drittvær, så er fruktsuppe på termos tingen. Kvikklunsj er alltid med. Redigert 28.September.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Noen ganger smører jeg ferdig lomper med smør og Norvegia og legger det klart i kjøleskapet. Andre ganger blir det Gjendekjeks uten sjokolade. Ved hektisk seilas kan disse knuses og "drikkes" direkte fra pakken. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Andre ganger blir det Gjendekjeks uten sjokolade. Ved hektisk seilas kan disse knuses og "drikkes" direkte fra pakken. Den var ny. Har jeg aldri prøvd. Skal sjekke ved en anledning når været er dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Ser ikke noen grunn til å redusere på kvaliteten selv om en undervies.Nåja, det er nå mer praktiske årsaker til at ting gjøres litt enklere i båt og spesielt underveis. Hjemme lages tomatsuppen fra grunnen av men i båt blir det posesuppe. Er ikke i tvil om hva som er best men posesuppe går svært så godt an det også. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.