Goran Svart 2.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2008 Hei Med de linkene jeg la ut, så mente jeg ikke AKKURAT den båten. Det var for å vise deg hva som finnes av alternativ i den prisklassen. Hvis du fant en du liker så søker du på den på Finn, så vil flere alternativ dukke opp med større eller mindre motorer, med andre motormerker, med annet utstyr osv osv.. Når jeg letet etter båt i sommer så hadde jeg et tak på 600.000. Da kikket jeg konsekvent på båter til 650-700.000 ca 1-2 år gamle, og så bød jeg det jeg hadde av penger. Fikk napp til slutt! Det jeg mener er: Kikk på båter til 250-300.000, og så kommer du med et bud. Da blir det nok en Skibsplast 605 på deg skal du se. Sjekk hos Skibsplast forhandlere også, kanskje de har et "kanonsalg" til deg. det hadde de til meg, etter at jeg hadde kjøpt min brukte...Typisk! Har nå en Skibsplast 690, 2008 mod. Kjøpte den pga bokomfort og god kvalitet. Skibsplast er kjent for god kvalitet. Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Los Endos Svart 2.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2008 Som tidligere nevnt har jeg ikke selv erfaring med Finnmaster, men når du spør om en Finnmaster er et bedre kjøp enn en tilsvarende Yamarin fordi de er billigere, så er det ikke sikkert at svaret på det er ja. Har hatt 3 stk Yamarin, alle har vist seg lettsolgte og har holdt seg utrolig bra i pris. De kronene jeg betalte ekstra som ny, har jeg fått igjen når jeg solgte dem som brukt. Jeg ville vurdert Yamarin seriøst, og jeg vet at de har mange usolgte båter på lager, så det kommer garantert kampanjer utover høsten og til våren... Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 2.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2008 (redigert) Helt enig med Los Endos! Er nok bare å innse at det nok er en vist forhold mellom pris og hva man får. Skal du ha helt ny båt, samt en båt rundt 6 meter lang eller lenger, med ok motor tror jeg nesten du kommer til kort med 250.000,- Klarer du deg med en båt mellom 5-6 meter og da kanskje nermere 5 enn 6 meter, så åpner det seg noen muligheter... men til rundt 6 meter med kriteriene ovenfor kan det nok bli litt smått med penger... Her har du forresten en til 279.000,- http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Demobåt med 115 HK'er. Redigert 2.Oktober.2008 av Bjerknez (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
peterka Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Takk for linken. Eg har vell fått eit bedre tilbud enn denne demobåten. Kr. 255.000 for 100 HK 4 takter Yamaha. Eg må sei eg synnes den ser heilt utruleg lekker ut. Så det går mot ein Finnmaster 5700 DC. No er spørsmålet kor tid eg skal slå til. No eller til vinteren da det er nedgangstider. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Nå vet ikke jeg hva som er standardutstyr å denne båten... men det skal tas med at demobåten det linkes til har da altså en 115HK'er kontra 100HK'er, samt: Tank på 130 l vendbare stoler beskyttelsetrekk for stoler kalesje koppholdere teak på fordekk og leider stang for vannski trekk-tau solseng 2 vinduer i kabin/skrog hydraulisk styring Av disse punktene synes jeg kanskje at Hydraulisk styring/Teak/stang for vannski/solseng/Beskyttelsestrekk/Vinduer i kabin og skrog er det du bør sjekke er utstyr utover standard, før du sammenligner selve prisen. Hvis du gir blanke i dette utstyret, og har bestemt deg for en 100HK'er så er jo saken biff. Det skal også sies at du helt sikkert får prutet denne båten litt ned! Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
peterka Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Ut fra det du ramser opp av utstyr så er dette standardutstyr. Bildet som viser at det er teak i dørken er den utvidet utgaven, men utfra listen så er nok denne demobåten standard(uten teak i dørken). Bare på trappetrinn og front. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Okay... Men du bør fortsatt regne med at du har litt prutningsmonn på denne demobåten. Får du denne for feks. 260.000,- med 115HK'er, så mener jeg da at dette er ett godt kjøp.... Mulig jeg er over middels opphengt i motor her nå, men på en båt i den størrelsen så er MIN mening at 115HK'er er det beste valget. Men for all del.... alt kommer ann på hvor viktig fart er for deg.... eller hvor fort du vil komme opp i fart. Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
peterka Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 (redigert) Er 115 yamaha 2 takter eller 4? Viss 2 takter korleis er den i forhold til Optimax teknisk sett? Sjekket opp prisen du har link på. Ingenting å gå på vist så da har eg fått tilbud bedre den andre plassen for den er ein 2009 modell med 2008 modell motor. 1 år nyere båt på papiret. Redigert 3.Oktober.2008 av peterka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 (redigert) Yamaha har så vidt jeg vet sluttet å levere 2-taktere. Vertfall til Norge. Så en 2-takter er nok i utgangspunktet ikke tilgjengelig til Finnmaster. Så fremt du ikke bestiller KUN båten, for så og kjøpe deg en feks. Optimax (2-takter). Men det er ikke alle som lar deg få lov til det. Det har noe med at Yamaha eier hele eller deler av Finnmaster og dermed naturlig nok vil levere båtene med sine egne motorer. sap_2000, har jo nettopp kjøpt seg en Askeladden 565 Wasper. Askeladden-båtene blir jo levert med Mercury på hekken. Så siden mercury leverer både 2-taktere og 4-taktere + Verado, så har man i utgangspunktet mange flere motoralternativer å velge mellom. Men sap_2000 hadde altså bestemt seg for at han ville ha Yamaha på hekken av sin Wasper. Han var heldig og fant en forhandler som gjorde dette uten problemer. Men det kreves litt ekstra jobb og få til dette. Det er som sagt heller ikke alle som lar deg få lov til det. Det blir som om man skulle kjøpe ny mobiltelefon. Det er teleoperatørene som i stor grad bestemmer prisene på telefonene ut til kunde, for å friste folk til å kjøpe abonement hos dem. Ikke heeeelt det samme.. men du skjønner sikkert tegninga.. hehe Redigert 3.Oktober.2008 av Bjerknez (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Bjerknez Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Hvordan går dte med båtvalget ditt? Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
peterka Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Har ikkje klart å bestemme meg. Føler eg har god tid da finansverden går rett nedover. Trur det blir enda fleire gode kjøp framover. Finnmasteren 5700 ligger fortsatt på første plass. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Okay. Du får gi beskjed her i forumet når du har truffet ditt valg da :) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.