kællen Startet 29.September.2008 Link til dette innlegget Startet 29.September.2008 noen som vet om noen som leier ut båthenger i fredrikstadområdet som kan frakte 24 fot snekke? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord24 Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Hva veier båten din? Hvor langt skal du frakte båten? Skal du trekke med bil eller traktor? Få bil typer har lov til å trekke henger med totalvekt over 2t. Muligens like billig å få den fraktet som å leie bil henger. Jeg betaler 1.200,- for steaming og frakt hjem (mens jeg er på jobben). Ca 20. min biltur. Sitér dette innlegget Link to post
kællen Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 (redigert) Båten veier 1700 kg, bilen min kan dra 3 tonn, men har også tilgang på traktor, men jeg har det for meg at det er vannskeligere og få den av en traktorhenger. skal fraktes 2,5 km. Er muligens også inntresert i folk som kan frakte den. Redigert 29.September.2008 av kællen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Jeg fikk pris på å frakte en Nidelv 24 av en fyr som annonserer på finn. Skal se om jeg finner annonsen hans. Var ganske billig. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Her var den http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
kællen Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 ingen som vet om noen litt nermere fredrikstad en hønefoss Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Hvorfor skal du absolutt ha snekka di på henger?? Jeg bruker lastebil, selv om jeg har henger som passer slik nogenlunde, men opptak av en slik båt med henger har jeg pr. dags dato ikke klart uten å måtte vasse til langt oppå lårene. Lastebilen tar opp båten min, kjører den hjem til meg og setter den rett i krybba på hengeren. De fleste andre jeg kjenner har ikke hengere og benytter seg permanent av denne løsningen (lastebil). Du verden så enklet. Og jeg tipper det å låne en henger kan bli vanskelig å få tak i, pluss at prisen anntaglig havner på omtrent det samme! Pluss at du må bade i det iskalde vannet for å justere vogger og støttehjul. Ikke passer alle hengere til snekkene heller, noe jeg selv har erfart. Slenger ved et bilden av båt på henger: Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Fjord24 Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Ta kontakt med båtforeningene og se om du får lånt deg en opplags henger siden du skal kun 2.5km. På Økonomidelere får du kjøpt en kombi bil/lastebil-traktor tilhengerfeste for bil. (tror den var god for 3.5t henger) om du ikke alt har en så du kan dra "traktor" opplagshenger om du ikke finner en med vanlig hengerfeste. Sitér dette innlegget Link to post
kællen Svart 1.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 er ikke fremed for og få den fraktet på lastebil heller jeg, noen som kjenner til noen som kjører en slik en da. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Lastebilsjåføren kjenner hverandre. Det holder som regel å spørrre en av dem om hvem som har kranbil med utstyr for båttransport. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.