benq Startet 29.September.2008 Link til dette innlegget Startet 29.September.2008 Driver på med å sjekke prisen på div. dieselmotorer, har fått ett tilbud på "Sole" motor, 18 hk. til en overkommelig pris. Selgeren sa også at den passet direkte på "Volvo Penta 110/120" seilbåtdrev, var bare ett adapter imellom. Noen som har kjennskap til disse motorene?? Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 (redigert) Det er vel gammel Mitsubishi forkammer-motor som er marinisert av Solé. Men hvilken modell er 18hk, kan det være at det er en 16hk? Redigert 29.September.2008 av Brutus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Du har helt rett det er en 16 hk. Det var bare min husk som ikke var helt med. Sitér dette innlegget Link to post
bjornak Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Knallmotor!! Hadde en 26 HK i en snekke tidligere, aldri problemer. deler for du her. her Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Ja det er en kjempemotor og i tillegg vet Jon Anton Swensen alt som er verd å vite om båtmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
asso Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Sole mini 17 er vel betegnelsen på denne motoren.2 syl.sjøvannskjølt.Rister og bråker men en kjempemotor.Hadde en slik i min snekke for noen år siden.Jeg ve tat den fremdeles er ok.Tror den må ha vært fra tidlig på 80 tallet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.