Verrie Startet 30.September.2008 Link til dette innlegget Startet 30.September.2008 Vi har på båten vi kjøpte et horn som ikke virker. Jeg er usikker på hva som kan være feil, og håper på gode forslag her. Det har seg nemlig slik at delene består i selve hornet (aner ikke om denne er i orden), samt selve kompressoren (aner ikke om denne er i orden). Finnes der forslag til hvordan jeg kan teste selve hornet, om denne virker ? Likedan med selve kompressoren ? Dernest, er selve kompressoren korrekt koblet ? Grunn til at jeg spør, er at om dere ser på bildet, vil dere se lengst fra dere en nippel til å koble på et eller annet. Hva kan den være til ? Skal denne være i bruk ? Noen som klarer å finne brukeranvisning/detaljer om akkurat denne på nett ? Jeg har så langt ikke klart det..... Hvis hornet/kompressoren er ødelagt, hvor får jeg tak i tilsvarende ? Små pipetuter fra Martim eller lignende vil jeg ikke ha, må ha noe som setter kaffien i halsen på de som er i nærheten Som dere skjønner, er min erfaring med kompressorhorn liten. Tips og forslag mottas derfor med takk. Her er typen : Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Hvis ingen vet noe om denne, kan du prøve å kontakte KLAXON direkte. ( sales@klaxonsignals.com ) Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Verrie Svart 1.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Hei Mina, jeg skal rette forespørsel dit i morgen. Noen som har flere tips/forklaring hvis man har samme type ? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 (redigert) Kompressoren er en såkalt "rotary vane pump" eller lamellpumpe. http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_vane_pump Den må ha en oljedråpe i ny og ne for å virke godt. Hornet kan du teste med trykkluft og blåsespiss med litt forsiktighet så du ikke sprenger membranen. Kompressoren krever + og - på de to klemmene og skal da surre og gå. Hvis ikke må den åpnes og repareres. Animasjon av "rotary vane pump" : http://www.pumpschool.com/principles/vane_ani.htm Redigert 1.Oktober.2008 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Jeg kunne kanskje tenkt meg et horn på den nye trebåten litt. Kunne også tenkt meg et horn som god lyd og litt "dyp" lyd. Hvem selger slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 2.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2008 TMe, takk! Da lærte jeg mye igjen, anter ikke deriblant at olje skulle i disse sakene....... Da får vi teste litt til helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.