Jump to content

Lakking dørkplater

Otto R

Recommended Posts

Jeg har slitte dørkplater. Slitasjen er noen plasser gjennom laminatet, slik at man får fargeforandring hvis man sliper skikkelig .

Jeg har tenkt å bruke Ravilakk og evt Epifanes. Regner med at 5-7 strøk må til. Dette vil vel utlikne fargeforskjeller, men blir det bra nok?

Målet er at dørken skal bli som ny, uten å legge nytt gulv. Noen med gode tips ?

Om du har slitt gjennom laminatet, vil det nok ikke bli fint uansett hva du bruker. Jeg har prøvd dette selv, men skaden viser etterpå nesten samme hva du gjør. Med mindre du maler da.

Om du vil ha et skikkelig resultat, er nok løsningen nye plater. Trenger ikke bli verken spesielt dyrt eller tidkrevende, i forhold til arbeidet som må legges ned i de gamle....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Stemmer på en prikk med min erfaring. Derfor unngår jeg kryssfiner og ferdige dørkeplater så langt jeg kan.

Men dersom du ikke vill dørk med liming og nating, blir nok nye laminatplater den (nest) beste løsningen. Da er det selvfølgelig viktig at vedlikholdet utføres slik at ny nedsliping ikke blir nødvendig.

To-komponent pu lakk er nok det mest slitesterke.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...