Jump to content

AQ140A, gå med defekt sjøvannspumpe, konsekvenser

AQ140A

Recommended Posts

Hei.

Ser ut for at jeg har kørt litt uten sjøvannspumpe pga. deffekt mellomstykke mellom pumpe og fordeleraksling.

Kan dette få noen andre konskvenser annet en høy temp. på ferskvannsiden? Registrerte ingen høy temp. på motoren sist jeg var ute, men pga. andre problem nevnt i en annen tråd her så gikk jeg med va 2500-3000 omdreininger i ca. en times tid.

Noen som har erfaringer med dette?

Redigert av AQ140A (see edit history)

Du hadde nok ikke klart å gå en time uten kjøling. Motoren ville ha tatt kvelden lenge før den tid! Jeg tipper at du har hatt en del av medbringeren på plass inntil du demonterte, men at denne har falt av når du demonterte pumpa. Men OM du har kjørt uten kjøling en stund, er det mange muligheter: Blåst toppakning, skjev topp, skade på eksosdeler m.m. Håper du slipper dette...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg tørrkjørte impeller på land 5-10 sekunder før jeg satt ut båten. Det var nok.

Trodde ikke det kunne være impeller (som var ny) så jeg slet en hel sesong med motor som gikk varm untatt når jeg gikk på 2000rpm.

Uansett til slutt ga jeg opp og skulle kjøre fra båtplassen til ei kran ca 10-15min unna (fortsatt ved 2000rpm).

Det holdt ikke, motor( 350 V8) varmkjærte seg 200 meter fra målet. Topppakning røk og fikk vann i en sylinder.

Så jeg tror ikke du har kjørt din motor varm

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...