AQ140A Startet 30.September.2008 Link til dette innlegget Startet 30.September.2008 (redigert) Hei. Ser ut for at jeg har kørt litt uten sjøvannspumpe pga. deffekt mellomstykke mellom pumpe og fordeleraksling. Kan dette få noen andre konskvenser annet en høy temp. på ferskvannsiden? Registrerte ingen høy temp. på motoren sist jeg var ute, men pga. andre problem nevnt i en annen tråd her så gikk jeg med va 2500-3000 omdreininger i ca. en times tid. Noen som har erfaringer med dette? Redigert 30.September.2008 av AQ140A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Du hadde nok ikke klart å gå en time uten kjøling. Motoren ville ha tatt kvelden lenge før den tid! Jeg tipper at du har hatt en del av medbringeren på plass inntil du demonterte, men at denne har falt av når du demonterte pumpa. Men OM du har kjørt uten kjøling en stund, er det mange muligheter: Blåst toppakning, skjev topp, skade på eksosdeler m.m. Håper du slipper dette... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
AQ140A Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Takk for svar. Nei det tror ikke jeg heller så mye på så det har nok skjedd ved demontering. Huff nei, håper jeg slipper. men har tatt komp. test på motoren så den er fin sier fagfolkene. Merket dessuten ingen unormal temp. heller. Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 jeg tok toppakningen siden jeg hadde dårlig kjøling.. nå står den med vann i olja.. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Føler med deg i sorgen Sitér dette innlegget Link to post
Fjord24 Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Jeg tørrkjørte impeller på land 5-10 sekunder før jeg satt ut båten. Det var nok. Trodde ikke det kunne være impeller (som var ny) så jeg slet en hel sesong med motor som gikk varm untatt når jeg gikk på 2000rpm. Uansett til slutt ga jeg opp og skulle kjøre fra båtplassen til ei kran ca 10-15min unna (fortsatt ved 2000rpm). Det holdt ikke, motor( 350 V8) varmkjærte seg 200 meter fra målet. Topppakning røk og fikk vann i en sylinder. Så jeg tror ikke du har kjørt din motor varm Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Nei det tror ikke jeg heller, at jeg kunne ha gjort. Men helt utrolig at det er mulig. Jeg trodde ett øyeblikk på senilitet Men er ikke annen forklaring en at den er oppsmuldret, men holdt til det siste likevel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.