MartinN Startet 1.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 1.Oktober.2008 (redigert) Noen som kjenner til disse laminatplatene, eller har erfaring med lamintaplater generelt til bruk i dørk? Laminor Laminors plater til bruk i båt Redigert 1.Oktober.2008 av MartinN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Har brukt laminat tidligere i båt. Synes de virker noe kalde, men med et strøk halvblank maling virker disse ok. Noe problem med saging (må ha en skarp, helst ny sag) ellers ser dette bra ut. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
MartinN Svart 1.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Har brukt laminat tidligere i båt. Synes de virker noe kalde, men med et strøk halvblank maling virker disse ok. Noe problem med saging (må ha en skarp, helst ny sag) ellers ser dette bra ut. Ja, lurer litt på om jeg skal gå for disse, men vet ikke hva de mener med std. overflate vs blank overflate.. Sier du at det er vanskelig å få fine kanter uten at de "flasser" ved bruk av stikksag? Hvilket lim brukte du til å lime platene? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 (redigert) Kontaktlim. Og en må regne med svinn under saging. Håndteringen av de store - 240x122 - kan jo ikke foregå i båten så en bør vel lage noen maler. Den overflaten - std og blank - er ny for meg. Ser nå at disse leveres i 60 cm bredde. Hjelper jo noe. Redigert 1.Oktober.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
MartinN Svart 1.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Kontaktlim. Og en må regne med svinn under saging. Håndteringen av de store - 240x122 - kan jo ikke foregå i båten så en bør vel lage noen maler. Den overflaten - std og blank - er ny for meg. Ser at de er 60 cm x 240 cm, ikke standard på 240X122.. Hører gjerne fra flere som har erfaring med laminatplater.. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Hva er pris på disse? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Priser og typer på Laminat. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
M/S Bastard Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Takker, litt synd man ikke får større bilde av de forskjellige. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Det blir som en vanlig kryssfinerplate delt i to. Men hvordan kan de sende disse i posten. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
M/S Bastard Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 (redigert) Ja, tenkte nå på og se mønsteret i plata De sendes nok med ett ekspedisjon firma tipper jeg Redigert 1.Oktober.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Tror ikke det er noe mønster så vidt jeg vet. Standard (hva nå de mener med dette) eller Blank. Jeg brukte "Blank" og malte disse etter legging. Markerte med tape og brukte finkornet sand med påfølgende maling. Og så vidt jeg har funnet ut så sitter dette ennå etter 20 år. Gjorde vist for god jobb Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
M/S Bastard Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Ikke noe struktur ala teakfiner? Da er det ikke så intressant Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 1.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Men hvordan kan de sende disse i posten. Jeg skal sjekke leveringsmuligheter til Oslo i morgen, så poster svaret fra Laminor.. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Jeg bruker plastparket fra Ikea i min båt. Skrur ned 10mm breie teaklister og limer plastparkett i mellem. Har funkert greit hittil og hvis jeg blir lei av fargen er biliigt å investere i nytt belegg. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Helge Nidelv 24 Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Jeg var innom Maritim båtutstyr i dag og så pa dørkplater med plastlaminat. Laminatet er limt på 14 mm vannfast finer. De så virkelig ut som ekte teak. Fåes med hvite og sorte "nater". Se www.maritim.no Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 2.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 (redigert) Jeg bruker plastparket fra Ikea i min båt. Hvordan ser disse ut? Har du en link? Redigert 2.Oktober.2008 av MartinN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 (redigert) Jeg har ikke link men dette er kopy av lys amerikansk fura. Skrur ned 10mm breie og 8mm høye ubehandlede teaklister i utkant på alle luker og deler ned større gulvflater. Limer 7mm tykkt plastparket med ca 1mm opning til listene og setter i lysbrun silicon. Tror listene er mest kostbare, plastparket er på ca 70kr m2. Den skal ikke brukes i fugtig rum men er like fin etter ett år i bruk. Båten er varm hele året men hvis de blir skade har jeg mulighet å bytte ut liten del av gangen. Redigert 3.Oktober.2008 av Servicemannen (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.