Jump to content

Laminatplater i dørken..

MartinN

Recommended Posts

Har brukt laminat tidligere i båt. Synes de virker noe kalde, men med et strøk halvblank maling virker disse ok. Noe problem med saging (må ha en skarp, helst ny sag) ellers ser dette bra ut.

Ja, lurer litt på om jeg skal gå for disse, men vet ikke hva de mener med std. overflate vs blank overflate..

Sier du at det er vanskelig å få fine kanter uten at de "flasser" ved bruk av stikksag? Hvilket lim brukte du til å lime platene?

Kontaktlim. Og en må regne med svinn under saging. Håndteringen av de store - 240x122 - kan jo ikke foregå i båten så en bør vel lage noen maler. Den overflaten - std og blank - er ny for meg.

Ser nå at disse leveres i 60 cm bredde. Hjelper jo noe.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Kontaktlim. Og en må regne med svinn under saging. Håndteringen av de store - 240x122 - kan jo ikke foregå i båten så en bør vel lage noen maler. Den overflaten - std og blank - er ny for meg.

Ser at de er 60 cm x 240 cm, ikke standard på 240X122..

Hører gjerne fra flere som har erfaring med laminatplater.. :flag:

Tror ikke det er noe mønster så vidt jeg vet. Standard (hva nå de mener med dette) eller Blank. Jeg brukte "Blank" og malte disse etter legging. Markerte med tape og brukte finkornet sand med påfølgende maling. Og så vidt jeg har funnet ut så sitter dette ennå etter 20 år. Gjorde vist for god jobb :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Jeg har ikke link men dette er kopy av lys amerikansk fura. Skrur ned 10mm breie og 8mm høye ubehandlede teaklister i utkant på alle luker og deler ned større gulvflater. Limer 7mm tykkt plastparket med ca 1mm opning til listene og setter i lysbrun silicon. Tror listene er mest kostbare, plastparket er på ca 70kr m2. Den skal ikke brukes i fugtig rum men er like fin etter ett år i bruk.

Båten er varm hele året men hvis de blir skade har jeg mulighet å bytte ut liten del av gangen.

Redigert av Servicemannen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...