hermansen Startet 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2008 Hei. Har en Sea Ray 315. Den er "tung i baken" og det merkes særlig under planing (når den får fra 12 til 18 knop). Vil QL Trim tabs (Interceptor typen) gi mer løft enn de vanlige Bennet som står på i dag ? Noen som har prøvd dette på båter i 30 fots klassen på ca 4 til 4,5 tonn (f.eks. Nidelv 300 eller tlisvarende båter) ? /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Hei hermansen, jeg har hatt QL på en Nidelv 300. Veldig bra løft. Veldig rask/brå virkning (kanskje litt for brå ?). Jeg kan desverre aldri kjørt N300 med "vanlige" flaps, så jeg kan ikke sammenligne. Det finnes flere tråder på dette emnet: Her og her Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 (redigert) Det er sagt at QL flapsene bremser mindre. Og hvis det stemmer, vil nok det hjelpe på vei opp i plan. Vanlige plan flaps bremser ihvertfall mye, og jeg har funnet ut at jeg er raskere i plan uten å kjøre de helt ned. Har dessverre heller ikke prøvd begge deler selv. Redigert 1.Oktober.2008 av Østkyst Hustler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.