bjornak Startet 2.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2008 (redigert) Er så vidt begynt å renovere en Draco Summervind, det har tidligere stått en innenbordsmotor i denne som er tatt ut av tidligere eier. Denne får jeg ikke tak i så jeg lurer på om noen vet om denne båten også ble levert med rett aksling. (Har hele tiden innbilt meg at denne ble levert med VP med seildrev.) Når jeg fikk båten på land og tømt den gamle motorbrønnen for skrot kan jeg se en propellakselgjenomføring som ser fabrikkstøpt ut. Se bildene. Noen som har et tips til motor, ønsker en liten disel med rett aksel slik at jeg kan bruke den gamle igjenomføringen. Motorbrønn Utgang for propellaksel Her ser det ut at propellaksel kommer ut Redigert 2.Oktober.2008 av Herman Modererte koden så bildene kom fram (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Tja, hva med en Yanmar 2QM? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
bjornak Svart 2.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Har du noen mål på motoren, er redd den kan bli for stor. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Målene på Yanmarne finner du her: http://www.yanmar.no/?aid=9051289 Brukerhådbok her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=21369 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
opus Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 (redigert) Du har rett VP5A med seildrev er vel vanlig i disse. VP5A er en ganske kompakt og lav motor, idet sylinderen er tippet over på siden. Andre lave innenbordsmotorer er Yanmars gamle serie med "liggende" motorer, hmmm..... var det YSM8 og YSM12 e.lign Redigert 3.Oktober.2008 av opus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 3.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 MB10 var også en gjenganger i disse. www.marna.no Sitér dette innlegget Link to post
yoman7105 Svart 9.November.2023 Del på Facebook Svart 9.November.2023 Har montert beta marine med technodrive gear. Funker bare topp. Sitér dette innlegget Link to post
larsenigarasjen Svart 10.November.2023 Del på Facebook Svart 10.November.2023 Jeg hadde en Draco Summerwind for mange år siden. Den sto det en Marna MB10 med aksling i. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.