Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Tar opp denne tråden igjen med en litt annen vinkling. Jeg mente å lese en gang at ruren har spesielle tider da den sprer seg og at man før ga rurvarsel i Sverige. Men jeg finner ikke noe om det på nettet nå.

Noen som vet . . ?

Dersom man på forhånd kunne vite når det er spesiell fare for spredning av rurlarver kunne det jo være en ide å ta båten en tur i ferskvann.

Rur er en  plage, og spesielt for oss med flabunnet båt som må ligge på ryggen og skrape. Ellers er det min erfaring ar ruren slipper lettest med en gang båten kommer ut av vannet. Så det er ingen god ide å la den sitte til vårpussen . . .

NilsPils

NilsPils

Tar opp denne tråden igjen med en litt annen vinkling. Jeg mente å lese en gang at ruren har spesielle tider da den sprer seg og at man før ga rurvarsel i Sverige. Men jeg finner ikke noe om det på nettet.

Noen som vet . . ?

Dersom man på forhånd kunne vite når det er spesiell fare for spredning av rurlarver kunne det jo være en ide å ta båten en tur i ferskvann.

Rur er en  plage, og spesielt for oss med flabunnet båt som må ligge på ryggen og skrape. Ellers er det min erfaring ar ruren slipper lettest med en gang båten kommer ut av vannet. Så det er ingen god ide å la den sitte til vårpussen . . .

• Create New...