Dykker Startet 2.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2008 Spørsmålet er selvsagt rettet til de som ikke skal ligge i boblehavn. Bildet fra ettermiddag 2. oktober i Oslo. Jeg tar sikte på å ta opp båten i midten av oktober 2008. Sjøsetting i April 2009. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 De fleste i Indre Oslofjord tar opp båten i disse dager. Dette har noe å gjøre med at det fortsatt er en grei utetemeratur for å vinterkonservere motor og pakke den inn for vinteren. De datoene du fremsetter er helt greie. De mest ivrige vil ha båten ut til påske for å benytte den i påskeferien. Andre velger å ta båtpussen i påskeferien. Selv har jeg valgt å benytte båten hele året. For oss er det blitt en livstil. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
koh Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Jepp - tar opp på lørdag - rib-en er allerede på plass oppunder garasjetaket. -koh Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Tok opp i går. Synes det er greit å ha noen dager for at skroget skal få tørket litt opp, før nattefrosten setter inn. De siste 14 dagene har båten blitt brukt 2 ganger, så sesongen var nok likevel avsluttet for min del ;-) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 For de som ikke allerede har tatt den opp, så må det jo bli fra nå og utover. Det er ikke på et visst tidspunkt det gjøres, og godt er det. For min del tar jeg den opp i slutten av okt. eller begynnelsen av nov. I fjor ble det 31. oktober. Prøver å strekke sesongen så langt som mulig, dersom jeg ser mulighet til å bruke den. Så settes den ut igjen så fort isen går, eller senest uke før påske. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Slutten av september. Skulle gjerne brukt den lenger utover høsten, men pga andre aktiviteter strekker tiden dessverre ikke til. Til dere som benytter båten hele året, hva gjøres med kjølevannet til motor. Må dere fylle frostvæske etter hver tur eller har dere konstant varme på i motorrommet? Ideelt sett burde vi hatt båtgarasjer på vannet slik at vi enkelt kunne tatt oss en vintertur. Tror det ville være veldig fint. Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 6 oktober kl.10 forlater båten vannet for i år, men sjøsettes igjen uke 16 2009 Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 I morgen taes min opp! Siste frist i havnen er 15 oktober! Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Den er tatt opp, vasket, skrapet av bunnstoff og motoren er vinterkonservert. Da er det bare å vente på en ny sesong.... Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
mhemil Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Hvor har dere båten stående? Ser at flere allerede har dato for utsetting til våren, men hos oss er båtene stablet såpass tett at en eksakt dato ikke kan bestemmes. Mao. står du ytterst på en rekke kan man håpe på en tidlig sjøsetting, er du derimot langt inn på rekka, er du pent nødt til å vente til naboene får sjøsatt....... Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Jeg ligger på Blommenholm båtforening.Båten må være klar til den uken du har satt. Nytter ikke å si at båten ikke er ferdig p.g.a dårlig vær. Jeg blir liggende som nr.2 og avtaler dagen før når jeg trenger å komme. Denne båtforening har et veldig godt system og orden. Er ikke båten klar blir den satt ut og du må ta den opp når det er plass til den på land. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Må først få transportert "baggen", slik at vi får fullført stafetten for Båtplassen. Så går båten opp uke 42. ut igjen i slutten av April. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
mhemil Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Hei Fokus, samme opplegg for meg på Karenslyst. Fungerer greit. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Jeg har pleid å ligge på Karenslyst, og da er det best å få opp båten før de stenger vannet der, ellers blir det så tungvint med konservering etc. I fjor stengte de vannet i midten av oktober, og da syntes egentlig jeg det er litt tidlig å ta opp båten. I vinter skal båten i innendørs opplag med plussgrader. Har derfor planer om å strekke sesongen lengst mulig, i alle fall til det blir fare for is. Hvis det blir noe is i år, da... Blir vel til at den tas opp i midten av november, tenker jeg. Har planer om 3-4 ukers ferie et sted med behagelig badetemperatur når det begynner å bli ordentlig vinter her! Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Hvor skal du ha den, og hvor mye koster det? Karenslyst er jo billig, men ser klare fordeler med innendørs lagring. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Tok opp båtene 20. september. De blir så grisete (til tross for bunnstoff) av å ligge ute for lenge. Dessuten er nederste delene av motorfestene i vann uten å være stoffet. Da blir det skjell og gro om de ligger for lenge. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
mhemil Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Et annet spørsmål. Hvor utbredt er tyverier av flush monterte plottere? Lurte på om jeg skulle ta inn min, har ikke gjort det enda. Hva gjør dere? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Jeg har ikke noe statistikk på dette. Derimot er min erfaring med montering av alarm ombord utelukkende positiv. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Hvor skal du ha den, og hvor mye koster det? Karenslyst er jo billig, men ser klare fordeler med innendørs lagring. I vinter står båten på innendørs varmlager hos disse: http://oslomaritimservice.com/ De henter båten til avtalt tid, og jeg får satt den ut på 2-3 dagers varsel ved sesongstart. Hvis jeg av en eller annen grunn ikke vil ha båten ut til våren, så kan den bare fortsette å stå på lageret utover sommeren, uten at det koster noe ekstra. For opptak/utsett, spyling, transport, opplag med leie av krybbe, og full høstservice/vårklargjøring av 140 hk 4-takt utenbords(kr.3200,-) betaler jeg 10 tusen kr. Dvs. rett under 7 tusen for selve opplaget. Blir jo endel dyrere enn å stå på land, men i år var jeg lat, og vil gjerne ha friheten til å få båten på sjøen akkurat når det måtte passe meg til våren. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Takk skal du ha. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 I vinter står båten på innendørs varmlager hos disse: http://oslomaritimservice.com/ Er det noen andre som har erfaring med disse? Jeg snakket i dag med en av de ansatte, og de virket jo ok. Det viktigste for meg, er at det leveres det som er avtalt, til en avtalt pris. Referanser er jo den aller beste måten man kan måle en leverandør på... Anyone? Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 De har gjort noen jobber for meg (montert ankervinsj, bytta en startmotor, bytta noen instrumenter ++), og jeg er absolutt fornøyd. Alt har gått kjapt og problemfritt, og resultatet har blitt svært bra. I tillegg er Carsten Siebert en veldig hyggelig kar, så jeg hadde null betenkeligheter med å takke ja da jeg fikk tilbud om innendørs opplag i år. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Hvor foregår innelagringen? Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Hvor foregår innelagringen? Det er det jeg er litt skeptisk til.... Tror det var Hamar eller noe sånt. Men de garanterer for transport og er fullforsikret. Såvidt jeg kan se, er de også forholdsvis prisgunstige. De kan ta båter opp til 42 eller 43 fot. Jeg som alltid har fått vite at min 38 foter ikke går på noen lastebil. Hm... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.