Terje Startet 3.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2008 Har en dobbelinstallasjon, med VP 41 A motorer. Får henholsvis 4200 RPM, rusningsturtall på den ene, og 4100 RPM på den andre. Med belastning får jeg 3800 og3700, dvs 100 RPM i forskjell her også. Har til nå brukt kr. 30 000,- delvis på dette problemet. Det innbefater nye dyser, sjekk/justering av tenning, rens/sjekk av turbo og intercooler, samt filter. Det eneste som ikke r gjort til nå er sjekk av turbotrykk. Er det noe jeg da har uteglemt ? Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
krl Svart 3.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 Har du sjekket om turtellerne viser riktig? Enten ved å bytte om eller sjekke med optisk turtalls-måler. Har du sjekket om du får fullt anslag på dieselpumpa? 1 mm utgjør gjerne 100 omd. Har du fullt anslag kan jo stopp-skruen justeres, gjerne på begge da rusningsturtall gjerne kan nærme seg 4300 omdr. Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 Ja alt er sjekkt, turtellere, utslag. tenkte jeg nå skulle ta turbotrykket før, jeg eventuelt justerer noe.. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Fusebox Svart 3.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 Ikke for å undervurdere problemet ditt, men kan du ikke i all enkelthet justere gasskontroll for å kompensere ? Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 3.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2008 Det er normalt at det er litt avvik på turtallet på motorer. Jeg for min del finjusterer turtallet etter ladetrykket på turboene når jeg går. Og da får jeg alltid litt differanse på turtellerne. Men en kan høre at en får jevnere gange. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 4.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2008 Kan de vel ikke gjøre noe om du har 100 r/min i forskjell på disse motorene på fullt turtall. Om du kjører fullt turtall over lang tid så får du kompensere med å bruke roret, utenom dette så har det vel ingen betydning. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.