Bjørn Løvjomås Startet 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2008 Hei Er angrepet av mangefotsyken, ser på finn og finner en båtype som heter sun quest, er det noen av dere som har noen meninger om disse båtene. Jeg har sett på 35 fot og en som står oppgitt med 37 fot..vil gjerne høre noe mer om disse båtene før jeg bestemmer meg, eller ombestemmer meg Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trophy Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Mange av disse er halvfabrikat, så innredningen og elektrisk bør vel sjekkes nøye... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Chris284 Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 De båtene bygges i England, tror det het Colviq Sun Quest tidligere. Ble og levert som halvfabrikat uten innredning men med innstallert motor(er), driv verk og var da kjørbare. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Chris284 Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 (redigert) . Redigert 4.Oktober.2008 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Chris284 Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 (redigert) . Redigert 4.Oktober.2008 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Chris284 Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 (redigert) De båtene bygges i England, tror det het Colviq Sun Quest tidligere. Ble og levert som halvfabrikat uten innredning men med innstallert motor(er), driv verk og var da kjørbare. Her har det vært en feil ved innleggelsen av kommentar, har ikke sovnet på enter knappen. La inn bare et innlegg. Får ikke slettet, kanskje moderator kan? Redigert 4.Oktober.2008 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Da skjønner jeg litt hvorfor de ligger forholdsvis lavt i pris, hvordan fungerer skroget i sjøen tro Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Terje Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Det er vell de som er bygd de siste årene som er selvbygg ? Har en fra 93, som er verftsbygget i England. God båt, men pga bredden, sliter den litt i motsjø. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Det var interresant info Terje, du mener de gamle er verftsbygget altså. den jeg ser mest på er 92 modell. kan du si noe mer om hvordan den oppfører seg i tung sjø, slår sjøen over dekket eller ruller den veldig Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Terje Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Den slår ikke over dekket , men i forhold til f.eks Viksund 340, sliter den litt mer i motvind. Du kan se min i erfaringsdatabasen, Dominator 34 Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
SF Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 (redigert) Hei, Jeg har også streifet innom disse i min søkend etter intressante båter. Dette er vell 35 fotere etter gamle målemetoden, måler du etter ny EU standard LOA så er de nok minst 37. Mulig derfor noen selgere oppgir 37 fot. Denne har ligget til salgs leeeenge til 695' så her er det nok prutningsmonn. Så er den på ingen måte strøken heller da men, mye båt for pengene må det vell være. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null Redigert 4.Oktober.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Har sett litt på denne båten, klarer ikke like treverket rundt rattet, sikkert fint håndtverk, men faller ikke i min smak. ser på finn at den båten jeg lurte litt på ble solgt i dag, men det ligger jo flere av denne båtypen. Har heldigvis god tid og trenger ikke stresse. morsomt å sjekke markedet på denne måten Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
gsg Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 De båtene bygges i England, tror det het Colviq Sun Quest tidligere.Ble og levert som halvfabrikat uten innredning men med innstallert motor(er), driv verk og var da kjørbare. Her har det vært en feil ved innleggelsen av kommentar, har ikke sovnet på enter knappen. La inn bare et innlegg. Får ikke slettet, kanskje moderator kan? Båtene bygges i Florø av Sunquest Motor Yachts Norway AS Tlf. 57743010 Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Har sett litt på denne båten, klarer ikke like treverket rundt rattet, sikkert fint håndtverk, Treverket rundt rattet var vel det jeg reagerte minst på!! Jøje meg. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Er ikke Suncruiser og Colvic Sunquest to forskjellige båter da? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 (redigert) Båtene bygges i Florø av Sunquest Motor Yachts Norway AS Tlf. 57743010 Dette er vell opprinnelig et Britisk båtmerke designet av John Bennet. Ser fra Sunquest Motor Yachts Norway sine sider at de fremdeles får båtene som halvfabrikat fra UK. Vår styrke er å levere halfabrikater og vår 50 foter er en meget spesiell båt med utrolige gode sjøegenskaper, den kan leveres skogferdig fra støperi i England eller som tett båt på kai i Norge. Til selvbyggerprosjekt gir vi assistanse til CE merking Redigert 5.Oktober.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Treverket rundt rattet var vel det jeg reagerte minst på!! Jøje meg. He he, skjønner at du reagerer, er vel noe løst trekk både her og der, det må sikkert gjøres noe med. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chris284 Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 (redigert) De er opprinnelig laget i England. Det er en mengde til salgs der. Ville sjekket det og heller importert en. Kommer nok under 500` da. Kan bli en fin tur fra England til sommeren. Jeg var inne på tanken å importere en for ca 10 år siden, men det ble en annen båt. Redigert 6.Oktober.2008 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 kan du legge ved en link til steder du har funnet disse til salgs i England. Høres jo litt spennende ut det du sier. Men må nok ha mye hjelp for å finne ut alt om bruktimport av båt. Kan jø være greit å være medlem på båtplassen da, regner med at det er mye som er skrevet om dette tema Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
SF Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Kjøper du fra England (innen EU) så slipper du alt styret med CE merking. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Trophy Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Kjøper du fra England (innen EU) så slipper du alt styret med CE merking. Men da bør den vel være fabrikksbygd og ikke halvfabrikat Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Divemaster Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) kan du legge ved en link til steder du har funnet disse til salgs i England......... Her har dere et par .... http://boatsforsale.ybw.com/ http://www.boatsandoutboards.co.uk http://www.apolloduck.co.uk http://www.boats4sale.co.uk http://www.ancasta.co.uk Redigert 7.Oktober.2008 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Takk skal du ha divemaster, blir mye å gjøre for meg i kveld ser jeg Bare sånn ca, hvor mye må jeg legge til for å få båten hjem hvis den har ca 2-300 hk, i avgifter mener jeg Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
SF Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) Du må regne 143,50 kr/hk i avgifter, pluss 25% moms på kjøpesum, transortutgifter og HK avgift. Antar vi 300 hk gir det ca 43.000,- i hk avgift, antar vi kjøpesum på 400.000 kr og ca 10.000 kr i transport utgifter blir totalen (400'+43'+10')*1,25 = 566' kr http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;parentid=72044 Redigert 7.Oktober.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.