Jump to content

Sun Quest sun cruiser, meninger og erfaringer

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

..............kunne nok tenkt å fått den ned litt, dere som er kjent med pruting borti england, hvor mye kan man hente tror dere. har ikke kontaktet dem.......

Regelen her borte.....

1) Ta kontakt og få en følelse av hvor god agent er, samt hvor motivert selger er. NØ England er ikke det raskeste markedet, så kan jo være positivt for mulig kjøper.

2) Se om du kan få flere bilder, gjerne nyere ... fortrinnsvis med større oppløsning. (gir en indikasjon om hvor motivert selger og agent er).

3) Hvis det fremdeles er av interesse så bør du investere tid å se på båten ....( Jeg reiser til Newcastle på Lørdag for en uke, så kan muligens svinge nedom.... men har en svigermor som ikke er helt frisk, så er et tilbud med forbehold)

4) Prøvekjøring er et must.... du kan ta det selv, eller få en inspektør til å gjøre dette...

5) Legg inn bud, subject to survey ... bli enig med deg selv om båten er verdt det som er publisert ... og prøv med 20% under først ... hvor hurtig avslaget er vil gi en indikasjon om hvor motivert selger er (agenten er forpliktet til å informere selger om alle bud) ... som da blir grunnlaget for videre diskusjon.

6) Få en profesjonell inspektør ombrod ... koster en del ... men de går igjennom alt, og du får en full tilstandsrapport på alt utstyr og funksjonalitet, samt konstruksjon. Feil fra inspeksjonsrapporten kan rettes på selgers regning, eller være grunnlag for videre reduksjon i salgsprisen (som du betaler import og MVA på).

Lykke til!!

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

• 6 måneder senere...

Hei

tror det nesten ikke selv, men trefot/mangefotsyken ble kurrert... fikk ikke solgt min egen båt, derfor blir det agder 840 på meg denne sommeren og. men for å hjelpe litt til på lysten på forandring ble båten levert til produsenten med spørsmål om han kunne forandre litt på den så den ble greiere til mitt bruk.... var vist greit vinterarbeide for en som sliter med båtsalg og manglende nybestillinger...

dermed ble det noen nye ting i en gammel båt, og gleden ved å sjøsette i januar var stor. Nesten så man har fått ny båt :flag:

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...