planting Startet 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2008 jeg har kjøpt meg sjekte... (min første båt) så til det store spørsmålet, hva har jeg kjøpt? båten er ikke merket med noe, verken navn eller alder.. og jeg har 0 peiling på båter.... forrige eier viste heller ikke... den er 21 fot lang.... motoren er en 2 sylindret albin bensin motor, vet heller ikke noe mere om den... noen som har sett noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
viking.24 Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Ser på bildet at den er registrert (det skal vel alle slike båter være) så det står vel i papirene/båtkortet.. Sitér dette innlegget Link to post
planting Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 de papirene er borte for lenge siden, er det noen sted jeg kan finne ut av det? Sitér dette innlegget Link to post
nidelv590 Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Ring småbåt registeret å hør om du kan få hjelp der, Småbåtregisterets informasjonstelefon: 815 44 055 Hvor mye måtte du ut med for noe slikt? Ser vel litt ut om noe halvfabrikat, skroget ligner litt på Sjømann? Sitér dette innlegget Link to post
planting Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 ga 4000kr.. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Røverkjøp Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 hvor lang er den i cm ? Syns skroget ligner på en modifisert Cato snekke - ble bygget noen uten overbygg på 80 tallet. Ble brukt alle slags overbygg på de. Cato snekken var litt over 7 meter lang Sitér dette innlegget Link to post
planting Svart 4.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 (redigert) vet ikke hvor lang den er helt nøyaktig, jeg skal måle den når jeg får den hjem i løpet av uka, hvordan er det å få tak i deler til disse motorene? finnes det mange typer albin 2 syl bensin? Redigert 4.Oktober.2008 av planting (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Hva slags deler er det snakk om? Sitér dette innlegget Link to post
planting Svart 4.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Nå har jeg ikke sett så altfor nøye over motoren, så det manglet en del som forgasser og innsug +++, Forrige eier trodde han hadde delene et sted... men jeg vet at eksos manifoilden er ødelagt, (sprekt) jeg kan TIG sveise en helt ny, men å få tak i original er kanskje best? videre så har motoren stått åpen uten topp i ett år, så er noe rust der, hadde håpet jeg kunne redde motoren ved å sandblåse og maskinere blokka på nytt, men er mest bekymret for ventilfjærer, stempelringer og div annet som kommer frem når jeg demonterer. Sitér dette innlegget Link to post
oddkt Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 titta på www.forsmarin.se om du letar delar albin Sitér dette innlegget Link to post
planting Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 takk:) Sitér dette innlegget Link to post
paso Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Det er ikke en cato snekke, en slik har jeg og skroget er ikke likt Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Alibin= svensk. Så kansje det er en monark. monark 580 Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Tox Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Skroget ligner vel noe på en KB snekke?? Men overbygget er ikke likt det de brukte på disse halv fabrikatene! Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Planting, Vis du trenger Albin deler, så har e en nesten komplett 2 sylindret Albin O-22. Vis du er interrisert, så si ifra ! Vil bare få solgt motoren så fort som mulig. Tar jo plass i garasjen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.