thomasd Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Takk Hydrox, jeg tenkte faktisk samme tanken i natt/morges. Godt å høre at det ikke bare er jeg som tenker såpass "drastisk"... Blir spennende å høre hva VP-karene sier. Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Rapport fra "felten"; LaSa melder at røret er festet med en klemme midt på og kun festet i blokka gjennom en gummiforing. Så da skal det (i teorien) være mulig å bare nappe det ut... Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Ser at peilepinnerøret er bøyd 90gr. og at det ligger horisontalt inne i motoren. Vi tro at den plastrørbiten du ønsker å få ut fortsatt står inni peilepinnerøret. Den ligger neppe løs inni motoren da den vil butte i et eller annet ved utløpet på peilepinnerøret, den andre enden har neppe passert bøyen på pp.røret. Utfordringen blir å få festet noe i det tapte røret tilstrekkelig solid til at du får trekke det ut. Du kjenner også innvendig dia. på det tapte røret. Mitt forslag er en gardinspiral med en skrue i enden. Skruen må passe til nylonrøret og ha skarpe gjenger (SPAX selvgjengende sponplateskrue).Hodet kuttes av og skruen sølvloddes til spiralen. Lodde på et lite håndtak i andre enden. Skru det nye verktøyet ned i "det fortapte rør" og dra forsiktig ut. Fungerer dette kan du overføre 5000kr til min kto. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 HER finner du split-tegning av smøresystem. Desverre går det ikke frem om skjøten er inne i eller utenfor bunnpanna! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
thomasd Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 PROBLEM LØST (i alle fall nesten). Peilerøret var, som en smart mann* foreslo, ikke helt fast i blokken/sumpen. Jeg sjekket først med et tynt rør hvor motstanden var, for å forsikre meg om at røret satt fast med en del i peilerøret. Så, etter å ha strevd noe veldig med å komme til på en skrue som holdt røret fast (bak luftinntaket) med en klemme, var det kort og godt å pirke det av med en skrutrekker. Om noen lurer er det festet med en gummiring. Dessverre gikk jeg tom for batteri på hodelykten omtrent idet jeg fikk av peilerøret, men jeg er 99,9% sikker på at det nå løser seg. Takk til alle sammen for deres engasjement. :-) *) Skal finne ut hvem det var... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Flott om du har overskudd etter all tenkingen til å ta et par bilder av "redningsprosessen". Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Hei, Igjen, tusen takk for alle entusiastiske innspill. Løsningen viste seg å være relativt enkel, om enn kronglete. Oljepeilerøret er en helt løs del, festet med en gummipakning i blokken og en klemme i topp. Å skru løs klemmen bak luftfilteret var ikke verdens enkleste jobb, ei heller å feste den samme, men ellers få problemer. Så etter å ha fylt på litt mer olje og varmet opp motoren tappet jeg så på ny, men fikk fortsatt bare ut en 7 liter (av 11,5). Mottar gjerne tips på hva det kan være som er feil her, denne gangen brukte jeg et rør som var en 20-30 cm lengre enn peilepinnen. Uansett så ga jeg litt f..., byttet oljefilter og toppet opp med fersk olje. Får evt. bytte en gang igjen til sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 (redigert) [quote name= Tips mottas med aller største takk. Mvh Thomas Hei Prøv med en tynn ståltråd,bøy en liten krok på den så den kan gå inn i slangen.Prøv å stikk den ned igjennom slangen, prøv deretter om kroken kan hukke seg i enden på plastrøret, for så å trekke den opp. Lykke til Redigert 14.Oktober.2008 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Hei og takk for hyggelig IM Thomas. Artig å kunne bidra slik at du fikk ut sugerøret. Når det gjelder tips til hvordan du kan få ut all olja blir jeg litt vis. Har lest flere av innleggene i tråden som Ingar ga oss en link til. Den kan du med fordel lese. Var vist ikke en enkel sak å få ut all oljen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.