Gerhard Startet 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2008 Jeg skulle vinterklargjøre påhengeren i dag, en Johnsen 10hk, 2005modell Jeg starter den opp. Den går fint på tomgang. Etter hvert så setter jeg den i gir og gir litt gass. Da synes jeg den ryker mye, men tenker ikke mer på det. Etter å ha kjørt en stund så begynner jeg med ”fogging oil” i forgasseren. Den stopper ikke av det (som det står på boksen), men jeg stopper den selv. Da ser jeg mye olje under det øvre eksosutløpet (mesteparten av eksosen kommer under vann, gjør den ikke?). Jeg vasker bort oljen og starter igjen. Jeg lar den gå en stund for å være sikker på at det ikke er ”fogging oil” som kommer ut igjen. Den går i 15 – 20 minutter. Det kommer fortsatt olje ut. Ca. ett drypp hvert minutt. Rett etter oppstart: Den settes i gir og jeg gir litt gass: Det kommer olje fra eksosen (på tomgang): Hva er dette ? - Motorolje? Nei, dette er 2-takter. - Girolje? Den har vel ingen mulighet til å komme inn i motoren. - ”Fogging oil”? Så lenge etterpå? - 2 takstolje? Det skal vel forbrenne? Jeg har muligens i overkant av de 2% som den skal ha. Hva annet kan det være? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 - ”Fogging oil”? Så lenge etterpå?- 2 takstolje? Det skal vel forbrenne? Jeg har muligens i overkant av de 2% som den skal ha. Gerhard Fog oil: Ja. 2-taktsolje: Ja Forbrenne all 2-taktsolje: Nei. Muligens i overkant av de 2% den skal ha: Der har du svaret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.