Enzo Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 (redigert) Da har jeg vært nede og sett på den igjen , tatt noen nye bilder. Det er ikke dypt der den ligger , det er steinete men leirete. Er kjølen under der da er den ihvertfall solid forankret i leire , tipper det ikke er noen kjøl der når jeg så det jeg så nå. Ser på LYS beviset at den kun stikker 153cm og roret stikker ned i leira så det er jo ikke umulig at det samme har skjedd med kjølen Redigert 5.Oktober.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Forsøkt å kontakte eier eller? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Enzo Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Jeg har sagt fra ja , fant ihvertfall noe kontaktinfo på www.seiling.org så får vi se om det er rett person. Regner med at de har fått beskjed for lengst siden den har ligget der i et døgn snart Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Så bra, uansett utrolig kjipt når sånt skjer. Du får ta flere bilder når de drar den av da. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
dezibella Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Vanvittig kjipt når sånt skjer. Glad båten min ligger på land. Her var vinden på max 27m\s i natt.Så i dag måtte jeg på taket for og legge på plass takteila som hadde blåst av. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Gullfisk Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Hvis kjøl og ror er nede i leira, må det vel forsøkes å løfte vil jeg tro. Imponerende hvis roret er så helt som det ser ut som, etter den behandlingen. Trist syn uansett. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Har vært i Trysil, men noen som har rapporter fra Hvaler-området. Ser av måleren på Skjærhalden at det blåste maks 25,5 M/S. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Salt Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Noen båter har små skrubbsår, en mangeogførtifots motorbåt har fått hakk i forstevnen, noen har løsnet og drevet til andre sider i havna. Alt i alt har folk klart å sikre fortøyningene, og noen som ikke hadde gjort det, har hatt flaks likevel. Vinden i måleren på redningsskøytestasjonen var oppi knapt 21 m/s cirka kl 0230, med maks kast rundt 25 m/s. Den kan du finne via link fra Hvaler kommunes webside til Skjærhalden båtforening. Det er "rekord"-tabell på den aktuelle siden. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Stigt:-) Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Morsomt å se bildene dine gjengitt på Seilas.no, Enzo. Betyr det at redaksjonen i Seilas også leser baatplassen? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Si det si det Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 er det ikke bare å trekke i et tau da Ja og nei og ikke helt. Genoaen må rulles inn med litt motstand for å ikke brette seg delvis ut igjen. Jeg lar skjøtet gå noen tørn rundt vinsjen og holder litt igjen når jeg ruller den inn. (Ja, krever ledeblokker på rekkestøttene). Og så hekter jeg lina til revingen gjennom Wichardsjakkelen nederst på Furlexen for å låse. Skal jeg gå fra båten for noen tid, så som å reise på jobb, så sikrer jeg seilet med to Biltema surrebånd. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Var litt hærjinger hos oss langt innpå innlandet i sentrale østlandet også. Her er det sjelden vind som dere andre langs sjøen refererer til stadig vekk, og derfor er heller ikke bryggeanlegget vårt så solid som deres. Vi hadde den årlige høstdugnaden på lørdag, og derfor er de aller fleste båtene tatt opp eller flyttet, men lørdagskvelden/natt til søndag fikk vi litt skader. Ny dugnad må innkalles for å rette på dette før isen kommer: Flyteren på utriggeren har forsvinnet: Flyteren ble funnet noen hundre meter unna: En annen uterigger som fikk litt juling: Her har landgangen rett og slett ramla i vannet, og ligger i klem med gjestebrygga: Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Krimart Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Var på tur i Bohulän. Lå på en vestvendt brygge natt til søndag. SMHI rapporterte registrerte verdier på 35m/s i kastene og 27 m/s middelvind (Väderöarna og Måseskär) http://www.smhi.se/weather/extremer/extremerLandsdel.htm En stund var vi redd festene i bryggen, eventuelt hele bryggen ville ryke. Se bildet under av en av festeboltene som flyttet seg ca. 3 cm. og se sporet tauet har gnaget. Heldigvis hadde vi nok av tau, men det ble ikke mye søvn. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 8.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 (redigert) Da har de begynt å trekke oceanisen ut , den ligger i blåleire og dykkerne sier at både kjøl og ror er der men det spørs jo hva som er igjen etter selve bergingsaksjonen. Slik jeg kunne se så er ihvertfall propell akslingen bøyd. Skal ta fler bilder så snart den kommer opp på land Redigert 8.Oktober.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Hvordan gikk det, fikk de båten ut ? Hva brukte de til å "dra den ut" ? Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Enzo Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Tror nok den enda ligger der Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Trist syn og se en slik flott båt ligge i fjæresteinene. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Båten er tatt på land. Roret er brukket og akslingen er bøyd. Ellers ser den uskadet ut. Den satt nok godt i leira siden denne båten er utstyrt med vingekjøl. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 27.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Beklager sent svar men ja de fikk den ut og halve roret var borte om jeg ikke husker feil Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Beklager sent svar men ja de fikk den ut og halve roret var borte om jeg ikke husker feil 4 år responstid e`kje så ille - omtrent som å ringe til kundetelefonen til Telenor, eller tilsvarende en "hurtigarbeidende komitè" i staten *2 :lol: Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.