LAKA Startet 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2008 Seilbåten er nå satt på land på kaien i Haugesund i en fabrikklagd Anders Torp krybbe. Båten er en 28 fots seilbåt med 11,5m rigg. Som dere ser av bildet så er det gjort noen forbedringer av denne krybben. Riggen skal stå oppe i vinter. Ser dette greit ut med tanke på de belastninger som kan komme gjennom vinteren? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Du bør i tillegg understøtte båten bak og framme , ellers så ser vel ikke dette så galt ut Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Støtte foran og bak er underveis. Det blåste forøvrig 23 m/s nå i helgen og båten stod svært støtt. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Jeg ville satt støttene lenger innunder. Slik de står nå, så klemmer de mer enn å støtte. Og dersom et vindkast får båten til å rugge litegrann, så faller kilen ut og du har et kjempeproblem. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Jeg har mine støtter helt ute på siden (jepp, samme torp-krybba) Har ramma i bunnen skrudd sammen helt i ytterkant og med 3kanten på sidestøttene montert innover, og ikke utover som du har. Mener at krybba da har større moment mot båten for evt å holde igjen. Har ikke gjort noe mer for å begrense sideveis bevegeles. Har fulgt råd fra Lien som løfter båten opp og igjen noen ganger, men nå har jeg ikke masta stående oppe heller. (har båten på gårdsplassen, 2-3 km fra havna, hadde tatt seg ut å kjøre med masta oppe....) Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.